håret ser slitet ut
Hej alla, alltså jag har googlat runt lite, men vet för det första inte vad jag ska söka på och för det andra har det inte gett resultat, men men här kommer det jag undrar över. Ända sedan jag sa adjö till Silikoner och sådant så har håret sett ut att vara mycket mer frissigt. Jag har mååånga olika långa hårstrån (alltså de blir ju böjda efter man duschat så de står ut från de långa hårstråna), så det ser slitet ut pga det. Så jag undrar vad för produkter/ vad kan man göra för att bli kvitt det/så att alla hårstråna ligger rakt. Ursäkta krånglet men det är svårt att förklara :/
Jag hade samma problem ett tag, men jag tog aloe vera gelé. Dutta en klick i handen, gnugga ihop händerna så hela handflatorna är täckta med gel i ett tunt lager, och stryk sen över håret. Det återfuktar dessutom. :) Sen finns det en massa tips på nopoo.se
Testa ta någon slags Olja, t.ex. kokosolja i längderna :) Annars kan jag rekommendera Balsammetoden!
När du har duschat, fönar du håret då? Prova att låta det lufttorka eller använd diffuser på hårfönen med låg värme utan att föna i hårets motsatta riktning. Det brukar ofta vara en riktig friss-bov! Som #2 säger så kan Olja vara en bra idé, ta endast ett par droppar som du fördelar över längderna. 🙂 Även jag rekommenderar kokosolja.
Mitt hår är likadant! Har varit och klippt till det nu på morgonen och i samband med det så kastar jag ut alla skitprodukter jag har hemma! Har beställt hem bra produkter som är anpassat till mitt hår och hårets behov.
Olja är något som bör hjälpa dig, men personligen vet jag inte vad jag tycker om Olja! Jag har ett tjockt, torrt, frissigt hår så jag behöver mycket Olja för att känna skillnad och då ser det snabbt flötigt ut istället! Nä, jag tänker satsa fullt ut på bra produkter! 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Tänkte samma som ovan, aloe vera