Era bästa tips !
Hej jag skulle behöva så många tips jag kam få för att få mitt hår stabilt igen. Vad rekomenderar ni för slitet och torrt hår? Och hur gör dem som sparar ut sitt hår , finns det något naturligt/hemma gjort medel man kan använda?
Använd inpackning, olika håroljor, köp en svinhårsborste, köp en bredtandad kan och ta hand om det på ett bra sätt. Undvik att färga håret tills det ser bra ut igen. Lycka till! ;D
tack :D
Nu har jag ju inte haft så jätteslitet/torrt hår men eftersom jag håller på att spara ut håret så försöker jag ju aktivt att undvika det så jag kanske har några bra tips i alla fall.
Jag har för att spara ut håret
Slutat med schampo/kör bara med WO, Skaffat svinhårsborste, skaffat bredtandad träkam, Kör med S&D istället för att toppa håret, har håret uppsatt varje dag i olika frisyrer (eller jag försöker) och med snälla hårmetoder, sover i fläta, sover på satinkudde då jag kan, Börjat med kokosolja i håret, skyddar håret från sol (med sjalar) och lite annat smått och gott.
l'm back
Balsammetoden! Vill du veta hur man gör kan du läsa på lockig.se, jag orkar inte skriva en utförlig förklaring hehe. ;)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
En bra hårinpackning över natten en gång i veckan räddade mitt hår när jag blekt sönder det. Rekommenderar att köpa inpackning hos frisör.
Köp ett bra schampoo, Balsam och inpackning. Rekommenderar matrix biolage fortetherapie serien eller matrix keratindose serien, båda svinbra mot torrt och slitet hår som behöver byggas upp.
Sen är ett bra tips att ha håret uppsatt mycket i flätor som gör att håret slits mindre. Toppa kluvna toppar.
Pretty wise //