Vitt hår
Hejsan!
Mitt hår ser ut ungefär såhär färgmässigt, och jag vill ha det såhär. Är det ens möjligt? Och hur ska jag i så fall gå till väga i så fall? Frisör? Eller hemma? Jag färgade det svart i somras, men det har blekts en hel del och det har även försvunnit färg i duschen. Jag har hår ner till höfterna, så jag är inte så pigg på att klippa kort och börja om… Råd mottages gärna! ^^
Det kommer ju bli hur slitet som helst, kanske om du bleker hela håret, väntar tre mån(/eller något) och bleker igen, fortsätter så etc. Det kommer ju ändå slitas jättemycket men om du tar bra hand om det emellan så får det ju en chans att återhämta sej och växa ut lite, eftersom du ändå kommer få räkna med att klippa bort fem cm eller nåt för varje blekning. Eller det beror ju klart på din hår kvalité också men ja vem vet? Vilken är din naturliga hårfärg? Edit: Och då får du ju också räkna med att det tar sin lilla tid.
:)
Jag hade också blekt det lite i taget för att inte förstöra håret helt. Undrar dock också vilken din naturliga hårfärg är? :)
Jag hade nog gjort en avfärgning och sedan blekt håret (massa inpackningar och annat bra efteråt). Efter det hade jag väntat i några veckor innan nästa blekning. Men allt beror också på hur mycket ditt hår tål. :)
#5 Jag skulle säga att mitt hår är väldigt tåligt. För några år sen satt jag med 3 blekningar och en färgning på en dag hos en frisör jag praoade hos, och håret hade hur bra kvalité som helst trots det. Så om man sprider ut blekningarna så borde det ju gå :)
Ah jag skulle göra som jag skrev först:) Du kan väl uppdatera efter varje blekning, typ hur mycket du kanske fick klippa, hur håret känns och resultat med bild? ;D
Jag har bestämt mig för att klippa av en bit (ca så långt som jag har på min profilbild) och vänta tills min naturliga hårfärg kommit fram. Det är en hel del färgningar på det jag har nu, så jag gissar att resultatet inte blir speciellt önskat. Så det kanske tar ett år eller nåt, men det får jag väl ta ^^
Det kommer nog bli ett rent helvete att få ditt hår den färgen, kommer kräva avfärgning, massa blekning och silverschampoo. Det kommer ta tid och där i mellan kommer ditt hår ha kaosade Färger. Tänk efter innan du gör det! Jag hade vitt hår i ca 1 år (blekte varje månad) och de tog säkert över två år att reparera de skadorna efter det att jag slutade färga.
Pretty wise //
#9 Jo, kanske det, men jag känner att jag är ung nu, det är bara hår, och det växer ut igen ^^
#10 Mitt hår är svinviktigt för mig.. delar inte den synen som du har haha!
Men i så fall, bara kör. Men kom ihåg att jag varnade dig.
Rådfråga en frisör. Be de göra avfärgning och kanske någon blekning. Använd Balsam och inpackning. Använd silverschampoo för att få den vita tonen och bli av med det gula :)
Pretty wise //
#11 Jo, får göra så ^^ Fast som sagt innan så klipper jag av en bit och väntar tills det naturliga vuxit ut.
#12 Gör det, bästa möjliga!
Pretty wise //