Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 1296 ggr
MsSofieG
2014-09-16 01:56
0

Bästa borsten?

Jag har lockigt, tovigt och väldigt vekt hår som tenderar att gå av välldigt lätt. Jag har gått igenom borste efter borste som ska vara bra för lockigt hår och inte hittat någon än som har varit annorlunda än de vanliga borstarna. 

Jag behöver verkligen en mirakelborste då mitt hår är så sjukt risigt och behöver hjälp av en snäll borste.

Så vilken är den bästa borsten ni någonsin ägt? 

Har ni några tips på någon borste som skulle kunna passa mig?

yeahsica
2014-09-16 19:05
0

Har du testat klassikern Tangle Teezer? Den fungerar ganska bra för mig. Annars kan du kanske testa en glestandad kam istället? Finns i trä på bland annat Body Shop. Mitt vågiga/lockiga hår klarar inte borstar så bra så jag har i princip gått över helt till kam.

MsSofieG
2014-09-16 23:35
0

Nej den får jag ta och testa! :) Kammar har jag testat i alla dess former och även de vill inte riktigt hjälpa mitt hår. Tovorna kommer ändå i vägen så blir det slitet och dant :/ Men Tangle teezer ska jag kika upp :D

tlover
2014-09-17 07:53
0

Visst kammar/borstar du nerifrån och upp (dvs borsta förs topparna lite, sen borstar man högre och högre upp).

Då borde du inte få problem med tovor.

Själv har jag inte lockigt hår men att börja nere kan man ju ändå tipsa om tycker jag.

Själv använder jag kam till utredningen nuförtiden (trä bredtandad) och den reder ut mycket bättre än vilken borste jag än testat (men har som sagt inte lockigt hår).

l'm back

Bjallstal
2014-09-17 10:03
0

Tangle Teezer!! Kan inte leva utan den :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

MsSofieG
2014-09-17 21:11
0

#3 Ja men visst! Skulle jag ens försöka börja från hårbotten eller lite högre upp så går det inte att borsta alls 😂

#4 Ja den låter onekligen bra när jag läser om den 🙂

Facie
2014-09-17 22:18
0

Jag har en lysande borste, det finns en knapp på den som gör att den lyser och snurrar.  Det ska tydligen göra håret mindre flygigt och jag tycker fan det funkar, älskar den!

Pretty wise //

MsSofieG
2014-09-17 22:24
0

#6 Den lät nästan lite farligt, fastner den inte i håret om den snurrar? Vad händer om den fastnar i en tova?

Facie
2014-09-17 22:26
1

Men ojoj, surrar ska de ju stå ;) Nej en snurrade borste hade varit galet.

Pretty wise //

MsSofieG
2014-09-18 00:03
0

#8 Hahaha ja jag blev nästan rädd när jag läste om snurrandet 😂