Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2172 ggr
Michiis
0

directions dark tulip

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska färga mitt hår i den här hårfärgen. 
Och jag har underhår som är väldigt mörkt(eller mörk och mörk - Brunt), för sist jag färgade där färgade jag brunt men sen har jag inte färgat under på över ett år, så lär även ha en mörk utväxt där också, sen har jag även min utväxt som är mörkblond. 
SÅ nu håller  jag på funderar, när jag tänkt färga den här färgen bör jag bleka utväxten samt underhåret? 
Eller hur blir färgen på det tror ni om jag inte gör någonting? Blir det bara mörkare eller? 
Jag vill typ inte det bara blir brunt utan i så fall mörkare, men ändå med dark tulip nyansen (men blire nå knas så färgar jag annars underhåret typ svart sen).
Men isåna fall utväxten som inte är färgad såklart, hur tas färgen upp av den? Bör jag bleka den pga att den är ganska mörk eller?
 Om det är någon som förstår hur jag menar?! så får ni gärna hjälpa mig. 
Lägger i alla fall upp en bild längre ner hur mitt hår ser ut nu.

// Michis

Michiis
0

hur mitt hår ser ut nu..

// Michis

Michiis
0

underhåret ..

// Michis

Michiis
0

Utväxt :)

// Michis

TatsuOni
3

Vill du ha den färgen så måste du nog bleka både underhår och utväxt först.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[rumelle]
1

Du bör bleka först. Den typen av toning fäster väldigt dåligt på oblekt hår. Jag provade en gång att lägga i en liknande färg över mörkbrunt hår med tanke att det skulle skifta lite i lila bara, det syntes absolut ingenting.

Michiis
0

Okej, Tack så mycket! :)

// Michis

[134643]
0

Som de andra säger så bör du bleka hela hårt först! Jag har Dark Tulip hemma, men har inte hunnit testa än. Blev Midnight Blue istället, men färgerna fungerar ju lite likadant. Jag hade en liten utväxt som är typ mörkblond, och resten av mitt hår var nerblekt, och det syntes inte speciellt mycket på utväxten. Så blek först för att få en jämn färg över hela håret 🙂

Michiis
5

Resultatet här då! :) 
Blekte utväxten och underhåret, dock tog inte blekningen så bra på underhåret/bruna. Men jag orkade inte ta en omgång blekningen till så började färga håret ändå, var för ivrig. Och jag är nöjd med resultatet ändå! :) Blev bättre än vad jag hade tänkt mig gällande färgen, trodde verkligen inte resultatet skulle bli så starkt, då jag har försökt fått lila aktigt hår tidigare utan nå vidare bra resultat. Och underhåret som inte blev så blekt så bra, fick ändå en färg blev dock lite mer vinrött där än lila rosa :) 
Nöjd är jag iaf! och har gett endel chockande miner till folk i byn jag bor, samt nära å kära haha! ;) Endel tar det verkligen som "men shit vad har du gjort med ditt hår?!" medans andra bara "Fan va coolt" , Ni som också har lite mer utstickande färg på håret, brukar ni också få såna här reaktioner i början? 

Nu har jag i alla fall favorit färgen på skallen och glad är jag! :'D 

// Michis

Vale
1

SNYGGT!

Medarbetare på Borderline iFokus

Mephi
2

#8 får höra såna kommentarer hela tiden. folk glor verkligen också som små barn. it's all fun. ^^

-