Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1234 ggr
Nicollan
0

Balsammetoden

Hej!
Jag har hållt på med Balsammetoden nu i ungefär 4 månader. Använder Coop extra balsamet som tvättbalsam och har skiftat lite mellan Garnier respons avocado oil & shea butter och inpackningen Elvital Nutri-gloss som vårdande Balsam.

Tycker att mitt hår har blivit lite bättre rent allmänt, dock har jag fortfarande problem med min hårbotten! Den flagnar en hel del.. är det nån som har tips på produkter som är bra mot detta?
Har idag köpt ett Balsam från Oliva by CCS som jag ska prova.. har även tänkt att skölja håret emellanåt med äppelcidervinäger. Är det någon som har testat det?

Kom gärna med övriga tips kring just Balsammetoden! :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

TatsuOni
1

När min hårbotten blir torr och flagnar så gör jag en inpackning med antingen kokosolja eller honung för att återfukta hårbotten. Det fungerar bra i min hårbotten som lätt blir torr. Kokosoljan ger för mig en mer långvarig effekt (någon månad) medan honung (blandat med varmvatten) är lättare att tvätta ur. 

Jag har även märkt att dessto mer sällan jag tvättar håret, dessto bättre mår min hårbotten🙂 Men det är inviduellt. Jag har hört många säga tvärt om.

Vad gäller äppelcidervinäger så är det någonting jag inte kan använda själv, men det finns många som det har hjälpt då det återställer pH-balansen i hårbotten.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cederin
0

Angående äppelcidervinäger så har jag kört med det ganska länge, gör det nästan varje tvätt om vi har det hemma. 1 del ÄCV och 9 delar kallt vatten som Efterskölj, gör håret glansigt och mer lättkammat! 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår