Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1668 ggr
Ratlings
2014-08-07 12:22
0

Problem med hårfärg

Jag färgade mitt hår rött för över 1 år sedan. Tröttnade på att underhålla det för ungefär 4 månader sedan, tänkte färga det till en färg så lik min naturliga som möjligt för att slippa färga alls sen.
Fick tips om bakpulver+head and shoulders för att dra ur det röda vilket fungerade. Jag hade inte lika starka röda toner kvar. Fick hjälp av en vän att lägga i en mörkblond som är den som liknar min hårfärg mest, men det innebär ju också att bleka lite. Det fungerade inte alls. På något sätt vill inte ljusa Färger sätta sig i mitt hår, det händer liksom absolut ingenting. Det här var kanske 3 månader sen nu. Och sen dess har jag sett ut som… jag vet inte vad i hårfärgen haha! Nu vill jag få ordning på det.
Men hur? Några tips?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Tanjis
2014-08-08 06:51
0

Du blekte först antar jag att du menar? Vad använde du för blekning? Har du testat avfärgning? jag hade med rött hår den sista gången nu, jag använde en rätt mörk blekning för jag ville inte att det skulle bli gula toner, men det vart det iaf. Då satte jag i en mörkblond varm färg och då blev det jätte mörkt men färg i mitt hår bleks ut väldigt snabbt vilket jag är glad för för att nu så är det exakt min riktiga hårfärg. du kanske ska be en frisör att hjälpa dig, dom har ju stött på alla möjliga problem med färgning, om det inte funkar med det stå på dig pch betala inte!

Vixifyx
2014-08-08 22:23
0

Altså för att få bort gula toner är det enda sättet att lägga i blått, dvs att använda en "silvermask" eller ett silvershampo. Det fungerar på samma sätt som "färgcirkeln" Mitt hår blev grönt en gång då ja skulle färga brunt , eftersom färgen var gulbaserad, vilket bruna Färger oftast är, så för att bli av med det hamnade jag färga det med en rödare nyans så de skulle jämna ut sig och bli brunt. Resultatet blir inte rött endå. Det går att jämföra med då du blandar vattenfärger, det fungerar lite på samma sätt!

Och det går inte att färga sig en ljusare färg, det går endast att bleka bort färgen man haft innan och det kan ta någon månad, då håret behöver vila emellan. Det lönar sig att slinga det max 2 gånger i månaden för att hålla kvaliten på håret samt uppnå ett ljusare resultat. Helst högst 1 gång i månaden om ens det. Sen då du fått ett relativt ljust hår (som måste vara ljusare än det slutligare resultatet du vill ha..) så kan du lägga på önskad färg och följa anvisningarna då borde du få den färg du vill ha. :)

Ratlings
2014-08-09 19:32
1

Nej blekningar tar inte på mitt hår alls. Det gör ingen skillnad. Och frisör vägrar jag, tyvärr har jag haft alldeles för många dåliga erfarenheter och så är jag så sjukligt noga med vem som får komma i närheten av mitt hår 🤪

// Lise

JuTsu
2014-08-12 22:08
0

bakpulver + head and shoulders Balsam eller shampoo? fungerade det bra? :3

Ratlings
2014-08-13 11:40
0

#4 Jag körde Balsam. Fungerade toppen, drog ur det starka röda och en massa röda toner :)

// Lise

JuTsu
2014-08-22 16:55
0

#5 okej tack! får la införskaffa det! ^u^

aajliin
2014-08-24 13:21
0

Hur gjorde ni med bakpulvret? blandade det med schampoo och hade i det i håret bara? Hur länge? Bara tvättade ur det eller som inpackning?

Ratlings
2014-09-01 12:47
1

Jag blandade med Balsam och sedan i huvudet, lät det vara i 1 timme innan jag tvättade ur det.

// Lise