Blekt och slitet hår.
Hej.
Jag har blekt mitt hår väldigt mycket. Vilket innebär att det är VÄLDIGT slitet, och tunnt, om jag drar lite nätt i det när det är blött så känns det som smala gummitrådar som ska gå av vilken sekund som helst.. Klippte av ca. 15 cm, för typ 3 månader sedan. Har axellångt hår nu, och vill helst inte klippa det kortare. Hur kan jag bli av med det slitna utan att klippa det kortare? 🤔
tack på förhand 😃❤️
Det går ju tyvärr inte att bli av med så slitet hår, de måste klippas. Men om du inte vill klippa av allt så toppa bort det värsta och använd en bra inpackning, Sov gärna med den och lägg en handduk över kudden. Men om man inte klipper av allt det slitna, när det väl är så slitet är de stor chans att håret kommer kluva sig ännu mer när det växer. Men får hålla tummarna 🙂
Klipp dig regelbundet. Jag har haft väldigt slitet hår och för att få bort det klippte jag mig varannan månad. Bara 1-2 cm. På så vis blev mitt hår inte kortare utan har haft samma längd hela tiden. Har gjort detta i 1 år och mitt hår har blivit mycket friskare. Sen när du känner att håret mår bra igen , kan du börja spara ut om du vill det. 🙂
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
tack för svar :)
Se till att du är snäll mot håret också! För att undvika att det blir värre! Använd t.ex. alltid värmeskydd när du plattar/lockar/fönar håret!
Medarbetare på Skor iFokus
Försöker göra det men försöker utsätta det för värme så lite som möjligt😃 för det blir ju så dyrt om man ska köpa ett bra värmeskydd ofta 🤔
Blek inte håret mer, det är ju rena dödsdommen för håret