Silverschampoo på rött hår?
Hej!
Jag har precis färgat mitt hår rött med hennafärg ( caca rouge). Det är första gången jag färgar mitt hår rött och med Henna och det blev lite orange. Jag har ett silverschampoo hemma och funderar på ifall man kanske kan prova det? Vad tror ni?
På bilden kan ni se hur det ser ut, det är fint förutom att visa bitar är väldigt orange.
eller ska jag köpa en färgbomb? Bor i en liten stad och det enda som är öppet är coop, finns det någonting aktuellt där kanske? :)
Färgade du idag? Henna är oftast oranget när man har färgat det. Det mörknar sedan och efter tre dagar kan man se slutresultatet. Mitt hår var också oranget de första dagarna och sedan blev det rött.
Man ska inte färga håret med vanlig färg efter Henna, då Henna reagerar med vanlig hårfärg. Resultatet kan bli väldigt konstigt. Skulle tro att det är samma sak med en färgbomb.
Vad gäller silverschampot så tror jag att det gör håret mer oranget än tvärt om. Detta är dock mina terorier baserat på vad jag har hört, då jag själv inte har testat något utav det.
Skulle rekomendera dig att vänta någon dag och om det sedan fortfarande är oranget, Henna håret igen och låta färgen sitta i länge för att få en mörkare färg.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Okej tack så mycket!
Jag färgade det igår men har också färgat de några gånger sen innan för att det skulle bli bättre och nu tredje gången kände jag att det kanske är dags att prova någonting annat…
Färgade du med Henna från lush? För jag försöker ta reda på om de innehåller metall då det är det som reagerar negativt med andra hårfärger men om det är helt naturligt så lär det nog gå bra…?
#3 Jag färgar med ren Henna från hennabutiken.
Hur länge lät du hennan stå?
Hade du någon syra i?
Hur länge hade du blandningen i håret?
Täckte du håret med plast eller någonting annat?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik