Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1597 ggr
Zaphix
0

Blonderingsspray

Hej!

Är naturligt blond, men ville i sommar göra det lite blondare så fick använda pappas blonderingsspray. Använde det två gånger och är jättenöjd. Men blev lite gult, så använde silverschampo och ny är nhyansen fin.

Men idag fick jag smått panik när jag insåg att mina svarta glasögonbågar blivit blekta där de har kontakt med håret.

Måste vara blonderingssprayen.. Hört att den inte slutar bleka.

Håret är som det ska, men jag måste få det att sluta bleka nu då mina dyra glasögonbågar håller på att förstöras.

Vad ska jag göra? Hur får jag det att sluta? Efterbehandling?

Vill helst bara sluta använda glasögonen tills jag fått fason på håret, men då ser jag inget istället..

Nån som vet hur jag ska lösa det?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

VildaVittra
0

Tejpa glasögonen där de har kontakt med håret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zaphix
0

Tack för tipset. :)

Men hur löser jag det i ett längre perspektiv? Kan ju inte gå runt med tejpade glasögon tills det växt ut. Har kort hår, så bågarna syns väl. :(

Min och Dackes blogg

VildaVittra
4

#2 När du tvättar håret så försvinner ju ämnet som bleker håret,

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zaphix
0

Fast senast jag använde det var för typ tre veckor sedan, tvättat håret endel sedan dess. Men är nu som jag sett hur blekta bågarna är, inte varit det innan alls. Eller kan det vara silverschampot som gör det?

Haft bågarna sedan maj förra året utan minsta tecken på missfärgning förrän nu, och nu är de riktigt grå där håret är. :(

Min och Dackes blogg

VildaVittra
0

#4 Det är inte omöjligt att det är. Blekmedlet är det ju inte om missfärgningen uppstått i efterhand.

Zaphix
0

Slutar använda silverschampot på en gång och hoppas på att det inte blir värre..

Tack för hjälpen. :)

Min och Dackes blogg