Trassliga torra toppar :(
Jo det är så att mina toppar typ böjer sig åt olika håll, inte så att dom är avböjda eller så utan dom svänger lite hur som helst längst ut, detta resulterar i att det trasslar sig väldigt mycket. Jag har testat med Balsammetoden men det blev inte bättre, jag klippte mig för 1,5 månad sedan och det blev inte bättre! Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu? Jag har inte heller färgat håret på iaf 8 månader så bör inte bero på det. Frisören konstaterade att mitt hår inte var så slitet när hon klippte det men att det var väldigt torrt. Kan någon ge mig tips på botemedel mot dessa spretiga, böjda och torra toppar? :0 (Syns nog inte jättebra på bilden, men iaf)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag har också sånt hår! Jag fick tips att testa kokosolja i topparna. Det funkar faktiskt. Jag har gjort så att jag tvättar håret på kvällen. Har i kokosolja i topparna och flätar håret under natten. Sen beroende på hur det känns så tvättar jag håret på morgonen. Det behövs inte alltid, ibland känns det bra och inte oljigt. Man ska bara ha lite Olja ska väl tilläggas. 🙂
Du kan även lämna Balsam kvar i topparna om du inte vill köra Olja.
Jag kör nu även Balsammetoden sen ett par veckor eller så och för mig har det funkat jättebra. Håret mår mycket bättre nu än innan.
#1 Jag har testat Balsammetoden som sagt, det funkade inte för mig, vilket är synd. :(
Och jag använder Arganoil från märket Lee Stafford, men det verkar inte bita på topparna heller, även testat med mandelolja :I
Men kokosolja kanske funkar bättre?

Samma problem här! Använder Lanza's silk serum (om det finns olika så är det en mörk blå-grön förpackning), har gjort det i säkert närmare tio år. Funkar fint i alla lägen men bäst om man använder det regelbundet från nyklippt alltså, då blir aldrig topparna sådär "vilda" och heller aldrig slitna! Dyrt men otroligt drygt! Dom stora plussen är att det luktar gott och inte ser fett ut :-)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#3 Jaså, är ditt hår också vilt och galet Veronica 😃
men då ska jag inspektera i det dyra serumet du använder! 👍