Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 28715 ggr
[Highonbluetomorrows]
1

Hur har ni håret när ni sover?

Ni med långt hår - hur har ni håret när ni sover? Om jag har det i hästsvans blir jag alldeles stel i nacken på morgonen, och jag gillar inte att ha det utsläppt så att det "är överallt".

Så, tips på uppsättning för natten?

Tokyo
1

Jag sätter upp det i två flätor, så får man den inte "mitt i nacken" Flört

Alltså på var sida om huvudet.

kkarinn
1

två flätor här med. brukar göra inbackade också så blir lockarna finare :)

Tokyo
3

#2 Varken jag eller någon i min familj vet hur man gör inbakade, så därför kan jag inte.

Jag tycker inte att lockarna efter vanliga flätor blir särskilt fina… :S

[Rhodugune]
0

Jag har också börjat med ha håret i två flätor på natten, hade det i en fläta innan, men ibland hamnade den under ryggen på mig och jag vaknande och hade ont… jag lägger flätorna upp bak över kudden och för det mesta så stannar de där… men smiter de, känns de knappt att jag ligger på dem. :)

[Highonbluetomorrows]
1

Jag får lära mig att fläta då :P

Vanligtvis gör jag en "knut" mitt på huvudet (lilla My-style) och då får jag inte ont på samma sätt. Men om den löses upp under natten så aj aj, då är det ännu värre än en hästsvans.

Tack för era svar :)

Justsmiile
0

Flätor!

bäst för håret också då det inte sliter lika mycket.
blir även snabb styling med att bara släppa ut dem på morgonen ;)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

[Tilde]
9

Jag sover med utsläppt hår bara, har hört att det sliter mer om man har det uppsatt… Men jag brukar lägga håret upp över kudden (ungefär som trollz-trollen) xD Min sambo får annars håret i ansiktet, haha

Nevina
0

Jag gör som #7.

[bessiethebeast]
2

Jag sover med utsläppt. Sliter somsagt mer på håret om man har det uppsatt. Men vill du få bort håret samt inte slita på det borde du skaffa hårnät! Är superbra :)

[muff]
2

Jag har inte "jättelångt" hår, men har ner till brösten ungefär. Jag har börjat sova med 2 flätor senaste veckorna, men minuset är att jag inte får mina lockar. Utan jag får "konstgjorda" vilket jag inte tycker om jättemycket menmen. Har självlockigt hår, korkskruvar.

Melissa V
3

Jag sätter en knut mitt  uppepå huvudet. Dels så kommer ju då snodden (en utan metallknipp) på den nya starkare biten av håret, men då gör jag inte en superhård knut utan lite löst halsdant gjort.
Mitt hår är inte slitet något och har blivit bättre sen jag började göra så, plus att jag slipper hår i ansikte, nacke, sidan (sover aldrig still) och som extra plus så har jag fått bra mycket finare volym

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

queen-
0

sätter upp det i en stor bulle, men inte i nacken utan på toppen :P får fina lockar efteråt.

Fridaaaa
0

Utsläppt eller i fläta oftast :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SelmaP]
1

Jag gör en bulle på toppen :P

När jag har utsläppt blir det bara trassligt på morgonen. :/

Åsa S
0

Har håret i fläta, blir så mycket jobbigare sova med utsläppt hår då det är så jättelångt (går en bra bit ner på låren).

[WickedAlly]
1

Jag flätar och gör en knut av flätan.

Böjer ned huvudet så att allt hår hänger nedåt, flätar sedan så att flätan sicker ut från toppen av huvudet. När jag flätat klart så slår jag en knut på flätan och drar åt. Inga hårsnoddar alltså. Håller sig och man slipper slitage från snoddar och det blir fina lockar :)

nadilda
0

Har det nästan alltid utsläppt, tycker det är super jobbigt att ha det uppsatt!

[Miiicka89]
1

Jag kör som 11an, med en teskedsgumma look ;)

[Ponnyflicka]
0

Jag har fläta ibland, men vill ha mitt hår rakt. Så det blir oftast utsläppt. Man får dock leva med risken att bli strypt. Flört

lite OT, men hur långt ner går erat hår?

[WickedAlly]
0

#19 klippte mig i förrgår så nu når håret precis till svanskotan :)

Tokyo
0

#19 Mitt hår går ca 1 dm nedanför mina bröst..

Jag är bara 11, om ni undrar, så jag har ju inte direkt så stora bröst, om man säger så..

Vad långt hår du har! Jobbigt att hålla reda på? :)

Fridaaaa
0

#19 en bit nedanför axlarna, nästan ner till brösten men behöver klippa mig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Quickeman]
0

Har hår ned till och med svanskotan, har det oftast i en utbakad fläta.

[WickedAlly]
0

#21 Om du menade mig så nä, har det oftast uppsatt så det är ingen fara :)

Tokyo
1

#24 Ja, jag menade dig.

Okej. :D

citytjejen
0

Jag sätter alltid upp håret i en halvlös knut rätt högt upp bakpå huvudet. Har alltid hårsnodd med tyg runt då en sådan inte sliter lika mycket på håret som "vanliga" snoddar.

/Christina

NaDa...
0

Jag kastar huvudet framåt, borstar det och så lägger jag upp det i en toffs på högst upp, lite på sidan om huvudet. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

:holmgreen:
0

Inbakad fläta brukar det bli här! Jag har inte sååå långt hår men det är ändå jobbigt att sova med utsläppt hår, det blir bara kaos xD

Trollhassel
0

Mitt hår går ner nedanför svanskotan och jag har håret flätat i en lös fläta på natten. Bäst med hårsnodd utan metall, för det sliter ju på håret.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Wand
0

Man bör inte sova med hästsvans då hårsnoddarna sliter på håret när man sover. 

Flätor är det bästa då det sliter minst på håret - även jämfört med utsläppt, dock så är det inte alla som vill vakna upp med krusigt hår. Haha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Melissa V
1

#30 därför jag föredrar knut mitt på huvudet, de sliter inget (då inget gnuggas mot varann) samt man slipper de hemska kruset (är självlockig så gör allt för att "förvärra" det)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Caf_Roy
1

Jag har väl medellångt hår, strax nedanför brösten, men tjockt.

Jag är väldigt känslig för om något luggas, så jag kan inte sova med uppsatt hår, det går bara inte. Alltid är det några hårstrån som sitter lite tajtare än de andra.

Men jag tycker heller inte om när håret ligger emot min nacke eller hals, så jag har det liggande ovanför mitt huvud öve kudden och har lärt mig att lägga det till rätta utan att vakna när jag vänder på mig i sömnen.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

AkaiTsuki
0

Sover alltid utsläppt.. oavsett vilken Hårlängd jag haft och har haft från nacken till rumpan. Får bara ont av att ha uppsatt (är inte håröm men snarare tofsöm) och det stör mig i sömnen. Men om det vart varmt har jag dragit upp det så att nacken vart direkt mot kudden

//Joanna

Chamy
0

Jag sover med en knut på toppen av huvudet. Det är bekvämast för mig.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Jojaton
0

jag sover allra helst i inbakad fläta, men eftersom jag inte kan göra det på mig själv blir det oftast en låg lös fläta. hatar att sova med utsläppt hår, det är ju fruktansvärt störigt!

stör mig inte så mycket på att det blir lockigt, har rakt tråkigt hår så gillar när det får lite struktur, annars så brukar jag ha det uppsatt i en knut så det kvittar.

mitt hår går en bit nedanför brösten, så det är rätt långt.

Johanna - Instagram

Birke
0

Vänder huvudet upp och ned och gör en fläta mitt över huvudet som sedan ligger över kudden när jag sover. Inget slit från knutar eller hårsnoddar som skaver på det viset:)

Birke
0

Plus att håret blir fint när man vaknar^^

SofiaWe
0

Jag sover med utsläppt, har tyvärr en uppklippning som gör att jag inte får allt hår i en fläta, men om jag kunde skulle jag fläta håret varje natt!

[Rhodugune]
0

Jag har börjat sova med 4 flätor istället för två som innan, inga snoddar och de håller sig bra, de sista 10 cm kan ha löst upp sig lite, men endarna känns inte tuffsiga så jag är nöjd.

Frosstis
0

alltid i tofs! orkar nästan aldrig göra flätor, men jag kan sova med håret hur som helst, utom utsläppt! blir gaalen, så obekvämt!

ks.gerbil
0

utsläpt eller om jag glömmer ta ut hästsvansen så sover jag med den :P

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

[Thiah]
1

Jag har ibland utsläppt men då brukar sambon hamna på delar av det, han eller katten och dom väger båda över 5kg.  Flört aj.

Jag försöker ha håret på ena sidan i en fläta, eller två på vardera sida (enda sätter jag kan göra dem).  Som tur är så har jag världens bästa sambo så han brukar fläta mitt hår åt mig.  Glad

1337
3

Jag har ett superbra tips! Jag tycker bulle/utsläppt är jobbigt då det hamnar i ansiktet (utsläppt) och blir trassligt och det känns som man sliter på det. Men jag sätter en stram hästsvans i nacken, sen sätter jag en toffs i mitten av håret, typ halvvägs ner på svansen, och en i slutet. Håret håller sig rakt och blir inte lockigt som men flätor, dock kan det se ut lite som självfall om man har rakt, det sliter inte och man behöver knappt borsta det på morgonen! Lite som yasmine i aladdin!

The Fame
0

Antingen sover jag med utsläppt eftersom mina vågor håller sig finast då, eller så har jag två inbakade flätor för att få lockigt hår. :)

[Tuulikki]
0

2 inbakade flätor eller en lös knut. Alltid luggen bort från ansiktet i alla fall :P

jollycox
0

Sover i fläta, med eller utan Paranda. Mitt hår räcker typ till armhålorna.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin