Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 2113 ggr
Onslow
0

Vilken färg skulle passa mig?

HÄR är en bild på mig.

Hej!

Jag håller på och letar efter en bra hårfärg, då jag är så extremt trött på mitt tråkiga bruna hår och skulle vilja ha en förändring.

Färgen jag funderat på är en mörk burgundy-färg, tänk typ Molly Sandén förra gången hon var med i melodifestivalen. Skulle länka, men mitt internet är riktigt dåligt just nu då jag inte är hemma. Googla på "dark burgundy hair" så bör ni hitta vad jag söker! Har dock inte hittat någon hårfärg i butik som matchar det jag söker.
Problemet är även att jag vill att håret ska vara just rödbrunt med en lila underton, och inte gyllenbrunt eller rött. 

Annars får ni gärna rekommendera Färger som ni tror skulle passa mig! Jag har nämligen ingen koll alls på hår, jag bara kör på var jag känner för helt enkelt. 

Jag har hittils kört på en mörkt gyllenbrun färg men det har blivit så extremt tråkigt att jag skulle vilja ha en fylligare färg. Jag är naturligt blond och skulle helst av allt vilja gå en beige-ljusblond, men jag har tyvärr inte hårkvalitén eller budgeten för en blekningskur. 

Jag har som ni säkert kan se på bilden ljus hy med röd underton och blågrå ögon, ifall det gör någon skillnad.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
0

HÄR är en bättre bild på min hårfärg.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
0

Okej, mitt internet vill inte visa andra bilden. Ska se om jag kan få det att fungera!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
0

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Indriz
0

Tycker du passade väldigt fint i den där bruna färgen men är det dags för förändring så är det :)

Jag har själv väldigt liknande hudton med röda pigment i, samt blåa ögon och jag har färgat till olika nyanser av lilabrunt samt rödbrunt flera gånger tills jag kom på att det bara tog fram det röda i mina kinder -- inte fint! Har på senare år kommit på att jag passar mycket bättre i kalla Färger -- pärlblond, askblond etc.

Det enda jag kan rekommendera är att tänka efter ordentligt innan du lägger i någon form av färg med röda pigment i. Det är ett helsike att få ur håret! 

Om du inte har kvalitén eller budgeten för en helblekning så kanske slingning vore ett alternativ? Om jag var du skulle jag satsa på ljus askblond i slingor -- mood hårfärg finns att köpa för cirka 50kr och det brukar vara rättså enkelt att slinga själv -- eller så kan man be en kompis om hjälp -- vill dock säga att det är en  färg jag menar inte ett slingpaket utan ett vanligt färgningspaket -- http://www.lyko.se/Root/Images/1354-100-0004_1.jpg?preset=popup

Kan tillägga att den ser rättså mörk ut där på paketet men i verkligheten blev det väldigt ljust för mig i alla fall.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.