Preference blondissimes
Någon som har testat den blekningen? Vad tyckte ni? Vill gärna blondera mitt hår och har alltid använt moods blonderingar men tyckte sist att den tog väldigt dåligt och slet mycket på håret så därför vill jag testa en ny sort. Har testat schwarkopfs blondering också men fick stora sår i hårbotten så den testar jag inte gärna igen. :)
Har du provat depends? Den upplevde ja slet mindre och gav bättre effekt! Plus att håret va mjukt efteråt och inte stelt och hemskt som det brukar kunna bli!
All blekning sliter i princip lika mycket, skillnaden är styrkan i blekningen (som avgör hur många steg i ljusstyrka den tar), men annars är det alltid samma aktiva ämne: väteperoxid. Om man upplever att en blekning sliter mindre är det troligen för att efterbehandlingen man får med i förpackningen innehåller en hel del Silikoner så att håret känns friskt. Ville bara flika in en tankeställare. 🙂
Ett beprövat knep för att minska slitaget är att ha kallpressad kokosolja i håret innan blekning, gärna över hela natten innan och under själva blekningen. Detta förebygger skadan litegrann som man alltid får av väteperoxid.
Vet att blekning sliter på håret men det jag menade var att håret blev väldigt slitet med tanke på hur lite skillnad det blev på färgen.