Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 4508 ggr
[Taxie]
0

Från Svart till Rött hår!

Hej! Jag skapar ännu en tråd om detta men får aldrig alla svar jag behöver. Jag har gjort detta exprement för ca 3-4 år sedan. Minns att jag blekte/avfärga 2 gånger (kommer inte ihåg produkt) och la i en blodröd färg direkt som sedan efter en tvätt blev orange/röd, den fäste inte ordenkligt. Vill inte göra om detta misstag igen! 1. Vilken blekning/avfärgning ska jag använda som ger bäst resultat och sliter minst…. Jane Hallen Mood ultrablonde 100 eller Gainer Nutrisse Extrem blondering L1+? 2. Vilka märken på permanenta röda är bäst i butikerna? Ska jag ha i en extremtoning som Manic Panic, Stargazer osv… För bäst resultat? 3. Jag använder Balsammetoden och upplever att färgen håller i sig mer, då borde väl det röda hålla i sig bra :) (använde inte BM då jag testa på detta tidigare) Japp, tror det var allt jag fick med. Postar en länk i en komentar vilken/vilka Färger jag eftersträvar :)

[Taxie]
0
[TanatosNyx]
0

http://static2.devote.se/gallery/big/20110601/3ba04a6cbc0ad314a7bc335a0c5d3473.jpg denna använder jag, mycket nöjd! Kostar strax över 60 spänn på willys. Håller lätt över en månad om man kombinerar med revlons färgbomb. Men glöm BM metoden för rött hår, du behöver lägga i pigment eller färga stup i kvarten för att hålla den snygg. Rött blir urtvättat _direkt_. Revlons färgbomb är lösningen (för mig), men tyvärr är den inte siliconfri. Jag provade BM med den ändå, funkar några tvättar sen måste jag få bort den feta hinnan som blir, som jag förmodar är pga siliconet. Tvättar då bara en gång med neutrals schampoo och börjar om.

TatsuOni
1

Istället för för färgbomb så kan man köra på extremtoning utan Silikoner och sedan blanda iordning en egen färgbomb av toning och Balsam. Det verkar fungera bra för många.

Använder man inte någon typ av färgbomb så tvättas röd färg ur snabbt. Tror därför att t ex Manic Panic skulle passa bäst eftersom att du kan göra en färgbomb som passar med BM.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[TanatosNyx]
0

jahaaa, är det så man gör! 😃

[Taxie]
0

Tack för svaren! :) Eftersom jag inte vill slita på håret men ändå få annan färg utan att färga så har jag nu funderat på syntetdreads! Är dels trött på mitt trista tunna hår som det inte går att göra nåt med, har bad hairday nästan jämt. Med dreads så har man aldrig bad hairday och tjockt hår med roliga Färger! :D