Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 4549 ggr
murmilura
0

Permanenta platt till lockigt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om någon här inne permanentat håret från platt till lockigt/vågigt?
Som det är just nu fixar jag lockarna i mitt hår själv men det börjar bli lite jobbigt att göra det hela tiden så tanken på att permanenta mitt hår har sakta grävt sig fram hos mig. Tanken är inte att ha det jättelockigt utan lite som på bilden, fast tunnare.

Tror ni det går att ordna hos en frisör eller kommer jag sluta upp som en illröd pudel i huvudet? ;)

murmilura
1

Och, ofc! En bild på hur det ser ut när jag fixar det själv. :) Har rätt kort hår men tror det skulle kunna vara snyggt att permanenta det såhär på ett ungefär!

L93
0

Har inte haft det nångång , men arbetat mycket med permanent när jag praktiserade på en frisörsalong!dock  inte längre än axellångt :) Det funkar att få sånna lockar som du har på bilden! :)  det finns 3-4 olika permanentvätskor så de finns alltså   en stark permanent och sen svagare! men de borde frisören som du går till veta! dock är det inte många frisörer idag som använder sig av permanent längre ! men gå till en som verkligen kan ! Lycka till:)

L93
0

menade  att de finns 3-4 olika styrkor på permanentvätskan ! ;)

murmilura
0

#2 Åh, tack för svaret! Smidigt med 3-4 olika styrkor, då kan en ju ta den näst svagaste eller någonting för att få fram detta. För vill inte ha det överdrivet lockigt utan mer som det ser ut på min bild blandat med bilden i första inlägget. :) Har just nu axellångt hår men det blir kortare när jag lockar det. :)

angelicaelice
1

Jag har permanentat mitt hår två gånger men då har mitt hår varit ganska långt, men jag fick ungefär likadana lockar som du har på bilden, jag tror nog det kan bli bra c: Jag vet inte säkert men jag tror min frisör hade olika storlekar på spolarna för olika storlekar på lockar (: 

Hoppas det inte blev alltför rörigt xd

murmilura
0

#5 Tack! Jo jag förstår precis. Du har ingen bild på ditt lockiga? :D

TerriZue
1

Jag permanentade mitt hår för några år sedan. Jag hade längre hår men fick ungefär sådana lockar som på bilden och jag var otroligt nöjd, det var så himla skönt att ha lockigt hår hela tiden. Dock kommer jag aldrig någonsin göra det igen, det sabbade mitt hår totalt. Det blev så fruktansvärt slitet och när permanenten började å ur fick jag klippa bort 25 centimeter av mitt hår, det såg ut som sockervadd ungefär och var bara en enda stor tova. 

Det var jättetråkigt. Antagligen var frisören jag gick till inte särskilt duktig på just permanent och skulle man gå till någon som verkligen kan blir resultatet säkert inte lika katastrofalt men jag blev avskräckt tyvärr.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[pusselbit]
0

Åh! Jag har med funderat på att testa permanenta mitt hår men vet inte om jag vågar, det blir väl sådär jättelockigt(nästan krull) antar jag..

murmilura
0

#7 För min del gör det ingenting om jag så måste snagga skallen efter, men kommer såklart gå till någon jag litar på allaredan. Härligt att veta att det iallafall går att få till så som jag vill ha det. :)

#8 Nejdå, det finns i olika styrkor. :)

[pusselbit]
0

Slits det synbart mycket? skulle det vara mer skonsamt att locka med värmeskydd 3 gånger i veckan tror du?

angelicaelice
0

#6 tog mig ett tag att hitta eftersom det var ett tag sen jag permanentade senast, men hittade en c:

[pusselbit]
0

Då kanske du #11 kan svara på min första fråga?:)

angelicaelice
0

#12 kan väl svara på båda dina frågor c: 

Mitt hår blev inte sådär jättelockigt utan helt lagom, det kan se väldigt lockigt ut i början dem första dagarna men det har lagt sig på mig och blivit precis som jag velat ha det båda gångerna, och sen har jag alltid sett till att varje morgon blöta ner håret lite (med någon typ av sprejflaska) och "krama" håret för annars har jag märkt att det blir alldeles för lite lockar istället.

Som jag nämnt i tidigare kommentar har jag för mig är inte helt säker för det var som sagt några år sedan jag permanentade senast, men jag tror att det finns olika storlekar på spolarna och tror även att det finns olika styrkor på medlet.

Och jag har inte märkt någon som helst skillnad på mitt hår efteråt, det är som att färga håret, det växer och permanenten klipps bort så jag har inte haft några som helst problem med slitet hår.

(jag är inte den bästa på att kommentera men hoppas du förstår c:)

Hittade en till bild och detta var då ca 2 månader efter den första bilden