Återfuktning, BM
Är gravid och har fått riktigt torrt, risigt och frissigt hår. Jäkla hormoner! Håret är inte skadat, bara trist och glanslöst. Tvättar enligt BM sedan några år tillbaka. Ren oljeinpackning fungerar inte, håret drar åt sig oljan som en svamp och blir tungt och flottigt trots noggrann urtvätt. Har ni några tips om bra återfuktning?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Har du testat lite kokosolja (mindre än ett kryddmått om man inte har jättemycket hår) i håret efter tvätt men före det har torkat?
Det funkar för endel.
Annars kanske en sköljning med kattmyntaörtte efter tvätt skulle vara nått att testa.
l'm back
#1 Japp, brukade ha det i håret innan graviditeten och då fungerar det bra men nu när kvalitén är så förändrad så blir det flottigt och fult av minsta lilla. Tror helt enkelt att håret är lite för poröst och att oljan därmed absorberas för mycket. Ja just det, kattmynta! Har ju även kört på kamomillavkok innan, det ger ju jättefin glans så det ska jag prova. Tack :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tänkte uppdatera med hur det har gått. Smorde in mig med min hudlotion (ekologisk utan Silikoner, parabener mm) här om dagen och kom på att jag lika gärna kunde testa lite i topparna också, den är så lätt och inte oljig men återfuktar huden bra. Det fungerade kanon! Någon fantastisk hårkvalitet får jag nog inte tillbaka förrän ungen är urklämd men topparna känns återfuktade utan att se kladdiga ut nu i alla fall :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg