Bra oljor?
Läste lite om oljor då jag funderade lite på att köpa något sådant. Läste då att man helst skulle köpa "rena" oljor som typ cocosolja eller olivolja. Jag hade tänkt prova detta men vet inte riktigt vilka oljor som hjälper mot vad och i vilka årstider man bör anväda de. Jag skulle behöva en Olja som hjälper mot torr hårbotten och någon som hjälper mot torra toppar. Kom med förslag och tips! :)
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
jojobaolja, mandelolja, sojabönsolja, olivolja
Strong people don't put others down, they lift them up.
#1 vad är de olika oljorna bra för? :) #2 ah! Hade tänkt prova kokosolja, har du tips på någon bra som inte kostar jätte mycket? :)
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
finns o köpa kokosolja i vanlig matbutik :)
# olivolja är väl ett under för allt!😃 jojobaolja sägs få håret att växa, det ger ett uv-skydd och är rätt så "fet". sojabönsolja har också uv-skydd och absorberas lätt då den är väldigt tunn, den passar alla hårtyper. mandelolja sägs göra håret starkare , glansigare och även få det att växa fortare.
Strong people don't put others down, they lift them up.
Tänk på att köpa kallpressat ovasett vilken/vilka oljor du bestämmer dig för🙂 De är bättre än varmpressade.
För övrigt så håller jag med om att kokosolja är super🙂 Kokosolja brukar finnas billigt i mataffärer. Mandelolja är också bra. Jag tycker även att olivolja fungerar bra, men några har svårt att få ur den ur håret så där får man testa sig fram😛
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
ang kokosolja så är folks hår olika. Mitt hår blir "less" på kokosolja om jag använder det för ofta i torrt hår (vilket vissa kan göra), mitt hår vill ha det sällan i fuktigt hår.
Så i alla fall med kokosolja behöver man pröva sig fram.
l'm back
Mandelolja tycker jag om. Tar lite i håret innan eller efter dusch, eller använder som hårinpackning.
//Jessie
Jag använder lite, lite kokosolja i fuktigt hår om jag vill få till en riktigt snygg fläta. Det håller alla småhåren på plats. Jag märker att mitt hår mår bra av det, men har jag i för mycket eller för ofta så blir det bara tråkigt.
Kokosolja är det bästa som alla skrivit i denna tråd. Men jag kletar in hela håret med det någon timme innan jag duschar, det blir jättefriskt efter. Ifall man behöver kan man även ha i det i -torrt- hår längst ut i topparna, men bara en liten klick annars blir det fett och tungt.
följer:)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Jag använder kallpressad, ekologisk arganolja. Funkar hur bra som helst. Tar bara 1-2 droppar i längderna och topparna. Håret blir supermjukt och glansigt.
Tack för alla tips! Ska inhandla lite kokosolja och ge det ett försök! :) En till fråga bara, jag använder Macadamias leave in cream, kan jag fortfarande använda den till? :)