Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1330 ggr
Thildalulu
0

Mörkbrun?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trött på att bleka och hålla på, skulle jag passa i mörkbrunt hår? Tänker mej typ som den här färgen. Har velat ha så flera år men är rätt nojig över att färga de då jag alltid varit blond och att bleka allt igen är ju inte precis nåt jag vill behöva göra ifall de inte passar.

[JeanetteK]
0

Jag tror att du passar i mörkbrunt. Jag gjorde som du, jag blekte jämt och sen valde jag att bli mörkt brun. Håret mår mycket bättre! Ev kan man måla ögonbrynen lite mörkare om de känns väldigt ljusa mot håret. 

Nu är jag mitt eget vanliga råttfärgade jag… men det får vara så ett tag tills jag bestämt mig åt vilket håll det blir.

Saffran0Spice
0

Om jag var du så hade nog valt en ljusare brun och testat, skulle du vilja ha mörkare så går ju det =)
Men gillar du den ska du definitivt  ta den då det är du som ska ha det!

Thildalulu
0

#1 Aa de är ju så jag tänker, om det blir snyggt äre ju perfekt om man kan sluta slita på de så och håret mår bättre (:

#2 Tänkte också de, jag kanske väljer en ljusare färg först och sen om jag gillar de är de ju bara att lägga i en mörk färg. Sen äre ju de att jag helst vill ha antingen jätteljus eller nästintill svart, min naturliga hårfärg är ju lite mittemellan, typ mellanblond och de tycker jag är fult på mej..

[JeanetteK]
0

#3 Ett misstag som jag gjorde var att jag först valde en brun färg som var lite gyllene ton på. Då tyckte jag håret såg rött ut. Så jag valde en brun färg som var mer åt svart och då blev det bra. Jag hade typ den färgen som är på bilden du visar. Vet inte om det är olika från hår till hår, men så var det för mig.

Thildalulu
0

#4 Hört att man ska välja en lite varmare färg när de är så ljust dock, men aa jag tänker mej ju ändå nästan svart.

De ska ju passa till hudtonen också, vill inte se blek ut eller att de blir för 'skarpt'..

[JeanetteK]
0

#5 Japp det var det jag också hade hört och jag är rätt blek i hyn. Men det kan mycket väl vara så att mitt hår tar till sig rött pigment.

Thildalulu
0

Bestämmer mej nog för å fara på affären imorn å köpa färg. Äre nån som vet nåt bra märke eller färg som blir ungefär som bilden så tipsa mej gärna (:

Cordata
0

Mitt tips är att du slingar det med ett par bruna nyanser, annars ser det lätt livslöst ut om du gör det själv.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[Kamillah]
0

Vill du ha mörkare hår så skulle jag nog gjort en ombre som går från din naturliga hårfärg till mörkbrun :) En "reversed", då de flesta brukar ha det ljusa på topparna. På så vis slipper du fortsätta färga utväxten, men får ändå mörkbrunt hår :)
Och ja, du skulle verkligen passa i det! Hade jag fått välja färg själv till dig hade jag tagit en askig mörkblond/ljusbrun på dig :) Du ser ut att verkligen passa i det.

Thildalulu
1

Färgade de för några dagar sen. Tänkte så här att jag är ful i min naturliga mellanblonda färg och de är ingen ide å testa nåt mittemellan egentligen. Så jag la i en röd toning och sen den mörkaste bruna som fanns. Nöjd tjej här (: de vart bättre än väntat. Kan slänga in en bild när jag har en bra. De blev nästan svart men lite ljusare i topparna utan att de va tänkt, är väl inte så jättebrydd över de men vill helst ha det samma färg i hela håret. Tycker inte alls de ser livlöst ut heller (: