Vill ha länge hår, tips?
Hejsan på er! :) Nu är det såhär, jag jar länge velat ha lite längre hår, och i bättre skick. Kan lägga in en bild på mitt hår hej det är nu, i helgen. Har ni några tips på hur jag kan få mitt hår o må bättre? :) Mvh. Tessan
Det finns massor av tips i tidigare trådar men en förenklad förklaring hur man sparar ut håret är att man ser till att det inte blir skadat. Hår kan nämligen inte lagas utan skadas det så är det skadas och klipper man inte bort skadan så klättrar skadan upp för håret.
Några sätt att skada håret är att tex använda värmeverktyg, används "skit" (spray, de flesta schampon, de flesta Färger, blekning etc etc) i håret, mekanisk nötning (dålig kam/borste, fel sätt att kamma/borsta håret, fel saker att sätta upp håret med, att sitta och pilla i håret, att sitta mot håret tex då amn sitter i en stol etc etc), att äta onyttigt etc etc
Man behöver oftast inte heller klippa håret var 6:e vecka, senaste gången jag toppade håret var ca 1 år och 4 månader sen jag kör bara med S&D (Search and destroy dvs att man klipper de skadade hårstråna individuellt med en bra sax)
Sen så beror hur försiktig man måste vara, hur långt man kan få, hur snabbt håret växer osv också till stor del på gener.
l'm back
Massera hårbotten, bra inpackning redken tycker jag funkar och ta Original Silicea ( bara en kapsel om dagen) märker snabbt effekt med massa nya hårstrån och tjockt.