Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 954 ggr
[[Mellebelle]]
0

färga håret knallrött

helluu!

jag vill färga håret knallrött men funderar på ifall man ska fara till en frisör och avfärga sen färga, men tycker det blir så dyrt då man har långt tjockt hår.. kan man göra det själv hemma för en billigare slant? typ köpa avfärgningsmedel sen nån chock röd färg. vad säger ni? kan ni ge mig några bra tips! bor i umeå så om ni vet nån bra inte allt för dyr frisör salong kan ni ju tipsa om det också.

L93
0

det finns färdiga avfärgningar o köpa! tex kicks eller andra vanliga butiker :)

[[Mellebelle]]
0

okej så då äre lika bra o göra de själv då:p v

murmilura
1

Vad har du för färg nu?

När jag blev rödhårig blonderade jag först håret sen lade jag i Directions Poppy Red - blev jättesnyggt! :)

[mommo 12]
0

Bild?

Har du bestämt dig? jag tycker frisör om man inte är säker och hemma om man har någon erfarenhet eller har kollat lite.

Michaelaloretta
2

# åh Poppy red är min favorit också :)

Jag rekommenderar att dränka håret med kokosolja innan du bleker, detta skyddar ditt hår och hjälper till med blekningsprocessen (om du väljer att bleka hemma alltså) och sen så kör du med en Directionstoning, förslagsvis Poppy red som #3 nämnde.. skitsnyggt blire! Kom dock ihåg att rött måste underhållas.. tvättar du håret ofta så lär du få bättra på med mer toning ofta.

Om du funderar på röd permanent hårfärg så måste jag göra dej besviken och säga att det är skit (har aldrig funkat för mej), det röda tvättas snabbt ur och blir urblekt och livlöst, dessutom skadar permanent hårfärg ditt hår.. Kör på toning som är skonsam och går att bättra på lätt när den försvinner :)

[[Mellebelle]]
0

Jag ha redan rött hår med vill ha ännu rödare :p