Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1925 ggr
escanny
0

Fråga om att färga grått hår

Jag har i grunden riktigt mörkbrunt hår. Dock har jag redan fått en massa grå slingor i mitt hår trots att jag inte alls är gammal. De gråa slingorna är riktigt ljusgrått, blandat med mitt mörkbruna hår då.

Nu undrar jag, om jag skulle vilja färga över dessa ljusgrå slingor i en ljusare brunfärg än min naturligt mörkbruna färg, går det? Tex guldbrun.

Eller måste man alltid göra blekta slingor först och sedan färga dem guldbruna?

I och med att de grå håren är så ljusa så tänkte jag att det kanske går att ha i guldbrun färg i hela håret och på så sätt få det gråa att bli den färgen.

Tror ni det funkar?

L93
0

det funkar nog! men grått hår har en tendens att lysa igenom färgen , så tjockt lager med färg plus lite extra verkan  än vad det står på paketet så ska de gå bra! :)  dock kan de ju bli olika nyans skillnader när du säger att ditt hår är mörkbrunt i grunden , vill du få en jämn färg i hela håret kan man ju lägga i ljusa  slingor eller en avfärgning för att ljusa upp det mörkbruna  och på så sätt få en fin  o jämn färg :)

Michaelaloretta
1

Hej!

Jag är 27 år och har en hel del grå slingor, framförallt uppe i tinningen. Tråkigt med dåliga gener, min mor fick sina första grå när hon var 16! 

I grunden är jag mörkt askblond men har alltid färgat håret, mest mörkbrunt och svart. Jag har varit tvungen att färga mitt hår (utväxten) ofta då det grå som kommer ut i rötterna inte är vackert… Jag färgade ungefär var fjärde vecka och till slut fick jag utslag i hårbotten. Provade även "skonsamma" hårfärger men inget fungerade längre utan att jag fick kliande prickar i hela huvudet.

Har nyligen insett att jag inte kan hålla på och färga mitt hår så ofta..  så nu har jag blekt det och slingat det så att det grå smälter in superbra, jag har alltså vitt och blont hår nu (planer på helt vitt eller platina blond).

Mörk utväxt med lite grå är inte alls dumt tycker jag.. det ser snyggt ut om man jämför med att ha mörkt hår och ljus utväxt :)

Det är mitt tips i alla fall om du vill slippa färga håret hela tiden.

escanny
0

ok tack för tipsen.!

#2 Tyvärr så passar jag verkligen inte i blont hår. Är väl iofs ngt man vänjer sig vid men jag har blekt mitt hår en gång för flera år sen. Jag var riktigt platinablond men tyckte verkligen inte det passade då jag är så mörk i övrigt. Alltså jag är inte mörkhyad men mörka ögon, ögonbryn osv. Det kändes som jag gick omkring med en platinablond peruk och efter några veckor färgade jag det mörkbrunt igen.