Extremt misslyckad blekning
Jag har hela mitt liv haft färgat mörkbrunt/svart hår, och bestämde mig för ett tag sen för att jag ville ha ljusbrunt/mellanbrunt med slingor. Så jag gjorde en avfärgning, men ville fortfarande ha ljusare. Så ikväll HEL-blekte jag håret vilket var riktigt dumt, hela hårbottnen och uppe på huvudet blev helt kycklinggult och nästan vitt liksom.. Resten av håret är mellanbrunt/oranget typ.
Tänker absolut inte gå runt såhär, och vill fixa det redan imorgon. Frågan är bara, hur ska jag göra? Ska jag färga eller tona, och vad för färg? Vill ha det mörkare uppe på huvudet och mer åt det askiga hållet, men jag gillar färgen i resten av håret.. xD
Och jag vill inte gå till frisören heller, så det behöver ingen föreslå! :)
Hoppas någon underbar människa kan hjälpa mig!!
Och alltså kommer färgen/toningen fastna på mitt hår med tanke på att det är så extremt ljust ?
Jag har haft Schwarzkopf Natural & Easy cinnamon som räddning när jag höll på och blekte ett tag. Annars har de blåa förpackningarna Blonde varit bra i olika nyanser beroende på vad man vill ha. Jag vet inte hur ljust du har just nu, men på oranget eller gult hår brukar färgen fastna ganska bra, men man får passa sig så man inte lyckas få det i gröna toner också. Har man däremot blekt bort alla röda och gula toner är det svårare för färgen att fästa.
jag hade kört på en guldbrun färg i det blonda :) tex garnier nutrisse cream i färgen 5.3 ( sök på google) :) o sen om du vill ljusa upp det mer , börja i topparna , och sen arbeta uppåt , sen kan man lägga i samma guldbruna färg när du fått det ljust i topparna för att det ska bli en hel jämn färg , och sedan köra på en askigare färg! då blir det inte heller grönt som det lätt kan bli när man fått bort de röda nyanserna av blekningen , för guld är också motsatts färg till grön!:) hoppas de va till någon hjälp och lycka till! :)

#7 :-O det var verkligen gult!
#8 Tack så mycket! :D #9 Hahah jo jag vet xD inte vackert! ;)