Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1494 ggr
[Emma--]
1

Hur få lätt lockigt hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag testade en metod jag hörde om, att fläta och använda plattången för att få denna sortens lockigt hår.

Och det är den sortens lockigt jag gärna skulle vilja få, men det blev inget bra resultat i hela håret och det tog tid 😛

Finns det andra sätt tro?

Cederin
1

Sova med flätor är mitt sätt att få lockigt hår, fuktar håret lätt innan jag flätar :) Finns massor med tips på enkla över natten-metoder om du söker på youtube, t.ex. "overnight curls"

Medarbetare på Naglar och Hår

[Emma--]
0

#1 Jo det brukar jag också, men får nog kanske testa göra fler och mindre flätor för att få resultatet jag söker. 
Tack för tipset, ska spana på det imorgon. 🙂

[Kittypurrpurr]
0

Gå lägga sig med blött hår xD Dock är jag super lockig så kanske därför mitt hår blir extra krulligt :P Kanske blöta ner det en aning och sen fläta? :)

[Emma--]
0

Jo det ger ju lite lockigt hår. 
Ska testa göra några fler flätor och se om det blir det resultat jag är ute efter. 🙂

murmilura
0

Jag brukar tvista blöta slingor i håret, sätta upp med bobby pins och sedan sova i det/föna det torrt. Blir jättelockigt första dagen om en tvistar mycket/hårt men blir perfekt dagen efter!

[Emma--]
0

Tack för tipset.

Gasoline
0

Jag har länge velat testa pincurls, dvs som i #5 (med eller utan tvistande). Idag hade jag tänkt att jag äntligen skulle göra slag i saken, hoppas på bra resultat 🙂

Det blir nog skurgumsfrisyr till jobbet imorgon, för säkerhets skull 👍