Klippa kort?
Hej! Jag har långt hår. Ner till bröstet eller vad man säger. Jag tycker det är en bra längd men det är lite jobbigt ibland. Att det trasslar och sånt. Speciellt nu på sommaren när man är och badar då och då. Eftersom vi är på solsemester nu så har jag håret uppsatt i en sorts flätad knut i nacken. Det jag ville komma till nu är egentligen…. Jag har väldigt platt hår, ljust. Kan man klippa det till kort då? Hur lång tid kommer det ta att bli långt igen ifall man ändrar sig? Jag har varit nyfiken på kort hår ett tag men jag är rädd att jag har för platt hår och att det bara ser konstigt ut då… Vad tror ni? Eller har ni några förslag på några andra bra frisyrer man kan ha för att få bort håret när det behövs? Och förresten! Det här med bebishår. Alltså sånt hår som sticker ut i luggen och nacken när man har tofs. Vad kan man göra åt det? Och vad är det? Är det hår som ska bli långt eller har gått av? (På bilden ser ni bebishår…) ;) Många frågor blev det kanske men tack från mig så länge i alla fall! :)
Jag har alltid haft kort hår och har platt men så lätt att frisera tar bara några minuter o fixa. Dålig bild men det är den jag hittar på frillan just nu 😕 har en son med mycket tjockt hår och han har tjocka hårstrån desto svårare o fixera. Min man klipper jag med kort ungefär samma frilla som mig dok kortare upptill han har tjockt hår men kanske inte så platt lätt att fixa tar han 10 sek sen är han klar ;) Hur lång tid det tar för håret att växa är svårt o säga för mycket beror på hur det växer. Mitt växer inte så snabbt, sonen o mannens hår växer som ogräs 😉