Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 942 ggr
[Lilyz]
0

Istället för spray?

Jag är en aning beroende av hårspray, jag måste ha lite i luggen för att den inte ska flyga överallt! Men nu vill jag inte ha lugg längre och ska försöka spara ut den men den blir ju så himla sliten av att jag misshandlar den med spray hela tiden. :( Sist jag var till frissan klippte hon den väldigt kort för den var så sliten så jag kan inte sätta upp den på ett snyggt sätt heller…. Vad kan jag ha istället för hårspray? Något som ger stadga men inte friss! Finns det något bra vax eller liknande? Kör med BM så måste vara "godkänt" för det. :)

VildaVittra
1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Lilyz]
0

#1 Ja tyvärr är den det, eller ja.. jag lyckas iaf inte få till det utan att det lossnar längst fram. :P Hade den ofta flätad förr, tycker det är så fint. :)

VildaVittra
1

Prova att styla luggen med sockervatten då. Det sliter inte på håret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Lilyz]
0

#3 Kan absolut prova men har en känsla av att den kommer bli superfrissig nu när den är sliten. Eller ger det bra stadga? Är det bara blanda vatten och socker? :)

VildaVittra
1

#4 Hehe, bra stadga? Tja, det är ju det man använder när man vill kunna ställa långt hår rakt upp.😎

Ja, du värmer vatten och mättar det med socker.

[Lilyz]
0

#5 Haha, jasså! Då ska jag prova. 😃 Blir att köpa hem socker då för första gången på evigheter. :)

tlover
1

Jag har inte testat det själv (jag har inte haft lugg på evigheter och då brydde jag mig inte om att styla den) men kanske linfrögelé skulle funka annars?

l'm back

[Lilyz]
0

#7 Tack, jättebra tips, men jag kommer nog inte orka göra egen gelé. 😃

tlover
1

#8 det enda man ska göra är att koka linfrön + vatten och sen sila och man kan ha det i kylskåp så man måste inte göra nytt för varje gång

l'm back

[Lilyz]
0

#9 Aha, de recepten jag lyckades googla fram lät mer komplicerade. 😃 Kanske värt ett försök ändå!

J0554N
1

Kolla youtube, man kan göra egna naturliga hårsprayer :)

Strong people don't put others down, they lift them up. 

[Lilyz]
1

#11 Tack för tipset. Men nu har jag slutat med spray helt, luggen har blivit så pass lång att jag kan sätta upp den om det behövs. :)