Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 830 ggr
Kadoor
0

Vad kan jag göra med håret?

Har gått och funderat lite på hur jag ska göra med mitt hår. Det är väldigt tunt och eftersom att det är ganska långt, nästan till midjan, så ser det lätt tråkigt och dött ut. När jag har det utsläppt hänger det bara och ser tråkigt ut. Dock brukar jag fläta det efter duschen så att det blir lockigt dagen efter. Då blir det lite roligare, men mitt hår är väldigt ojämnt i längderna och håret har gått av så jag vill vila lite från uppsättningar osv.

Om jag inte orkar ha det hängandes har jag det i en hästsvans.

Vad har ni för tips på vad man kan göra med det? Kan tänka mig att klippa en frisyr eller liknande, för att "piffa upp" det lite och få någon roligare frisyr. Även att färga eller tona det i någon färg, lite åt det röda hållet har jag funderat på! Vet dock inte hur jag vill klippa det haha… Har ni tips tas de tacksamt emot. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

L93
0

kanske klippa det bara några centimeter? det räcker ju för o känna att man gjort en förändring ! :)

Linda89
0

Tycker som du L93 Toppa det så så att du får snygga längder så blir det snyggt även utsläppt. Lite snyggt uppklippt framtill rundat men ändå så du kan få med det i en tofs eller kan ha några slingor hängande. Känns det tråkigt och dött så testa Original Silicea en kur ger direkt yster och tjockare hår från hårbotten och då ser hela håret friskare ut.

Tona det lätt i sommar, rött tycker jag är jätte fint.

Kadoor
0

Ska klippa av det slitna snart, för att det ska se fräschare ut och för att det behövs haha! ;) Kanske blir en toning, i rött eller iaf åt det rödare hållet, samtidigt eller nu i sommar som #2 skrev. Tycker också att rött är väldigt fint, så jag får se lite. ^^

Tack för tipsen! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -