HJÄLP! Kåda i håret!!!
Japp. Jag har lyckats få kåda i håret. Jag har nyss börjat med BM (och redan sett massa positiva resultat) men det verkar inte gå att få ut kådan!!! Finns det några andra No poo metoder som funkar för att få ut kådan? Börjar till o med undra om det ens skulle funka med vanligt schampo… Vill helst inte klippa då jag fått kådan alldeles vid hårbotten och skulle se väldigt skumt ut…
HAR NI NÅGRA IDÈER PÅ HUR JAG SKA FÅ UT KÅDAN? HELST NOO POO MEN ALLA METODER ÄR VÄLKOMMNA!!!!!
Tusen tack för hjälp! :(
Oj, läste fel först. Har du testat ligga under vatten i badkar och massera bort kådan?
En kollega använde en speciell sorts nötskal för att tvätta sina kläder. Det kanske skulle kunna få ur kådan också? Eller kanske aska?
#2 Tvättnötter. Ja det tvättar bra, och ska tydligen vara en utmärkt tvål.
Tack för era svar :) Vatten löste inte kåda alls :S Dessutom har jag inget badkar… eller tvättnötter! Men det löste sig ändå :) Jag kom på den geniala idéen att googla :P Och strax därefter dränkte jag håret i olivolja! Poof! Så försvann kådan (efter lite gungande) Att tvätta bort oljan med enbart Balsam var en annan fråga :P Men efter vad som kändes som 100 balsamtvättar och mkt hett vatten lyckades jag få bort det mesta. det som är kvar får vara en hårinpackning tills nästa tvätt! :D Åter igen, tack för era svar! :D
PS. Det går inte att borsta ut kåda…. Omöjligt! Ta rådet från en med erfarenhet ;)
#6 Händer det ofta att du får kåda i håret?
#7 Menar så klart om jag får kåda i håret igen :P Nä, bara fått det ett par gånger. När jag var mindre drog jag bara bort kådan (med håret som satt fast i det) :P Snabbaste sättet (kanske enklaste?) att bli av med kåda! ;)
Tack för tipset för att få bort kåda. Kanske inte så bra på kläder eller vad tror ni då blir det ju oljefläckar?? Någon som vet hur man gör med kläder?
Jag tror jag läste ngt om att man även kunde använda alkohol (men provade inte för ville inte ha det i håret) Det kanske du kan prova? :)
#8 Aha okej. :) Haha ja det är nog det snabbaste sättet att bli av med både koda och hår! ;)