Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1281 ggr
MatildaGruhs
0

WO eller BM ?

Jag har sjukt torrt och dåligt hår.. tappar hår hela tiden. Drar jag handen genom håret lossnar alltid minst 3 hårstrån. Är det blött följer minst 6 med.. Äter b-vitamin men har inte blivit bättre så nu ger jag min på en ny metod. Men kan inte riktigt välja vilken jag ska testa, WO-metoden eller Balsam metoden ? Vilken tycker ni är bäst ? 

Har ni andra tips på vad jag kan göra mot mitt hår, för att de ska bli bättre, skriv! Är desperat efter hjälp.

[EmmiieErixon]
0

Man tappar ju minst. 100 hårstrån om dagen så det är nog inget konstigt :) min kille fäller massa med hår och hans hår är jättetjockt :)

[EmmiieErixon]
0

Oj dubbel *

[kerstinthemilklover]
0

Har du prövat Surskölj efter WO. Det återfuktar och ger näring till tort hår.
Surskölj består av några droppar äppelcidervinäger eller vitvinsvinäger och ett par dl kallvatten.

[Nelley]
0

#1 Jag läste nånstans att man tappar ca 70 hårstrån om dan… mer eller mindre såklart. ;)

tlover
0

Jag kör WO och hade testat BM före

För mig verkade BM inte funka (fett och så i mer än ett halvår) men WO funkade bara efter en vecka.

Vill jag ha lite mer fukt i håret så eftersköljer jag antingen med kattmyntaörtte och/el så har jag i kokosolja i längderna när det torkat lite men fortfarande är fuktigt.

Jag märkte att mitt hår vill ha kokosolja i fuktigt hår, vissas hår vill däremot ha kokosolja i torrt hår eller nån helt annan Olja.

Däremot så är allas hår olika så bara för att WO funkar för mig behöver det inte betyda att det funkar för dig.

l'm back

[Nelley]
0

Vad är wo

tlover
0

#6 WO = Water only dvs att man bara tvättar med vatten.

Nu finns det ju olika grader av WO, vissa använder godkända Balsam (som Balsam ej som tvättbalsam) vad jag förstår. Vissa tvättar med bara vatten och har ev ett örtte el äppelcidervinäger som Efterskölj. Vissa tvättar med bara vatten i håret och vissa använder inte ens tvål på kroppen.

Jag kör med bara vatten i håret och ibland örtte men det är inte varje gång jag har örtte i håret.

l'm back

[Nelley]
0

Ajuste, visste att jag hade hört det nånstans ;)

[EmmiieErixon]
0

#4 det va bara va min lärare sa (går frisörlinjen) och läst det innan med, men självklart så är det olika för alla 🙂