Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 778 ggr
Miirriiaamm
0

Föna rakt istället för platta?

Hej! Jag har lockigt hår och plattar det efter varje dusch. Vill låta håret vila lite från plattången men vill inte ha mitt korta hår lockigt för att de ser så livlöst och risigt ut. Sliter det lika mycket att föna det rakt? Använder värmeskydd regelbundet .. Tacksam för svar:)

[Teddies matte]
1

Alla värmeverktyg sliter och vill man låta håret vila borde man låta bli. Kanske det vore en idé för dig att testa Balsammetoden eller annan nopoo-metod för att slippa livlöst och risigt hår och istället få riktigt fina lockar.

Miirriiaamm
0

Jag har nyligen börjat med Balsammetoden hoppas det hjälper, men lite tråkigt att går runt med risigt hår:( har även börjar använda stora hårkuren för lite extra hjälp med hårväxten. Tack för ditt tips!:)

[Kittypurrpurr]
0

Det jag gjorde förr var att jag satte mitt blöta hår i hästsvans och sen 1 klämma vid varje sida av huvudet. Det blev ju lockigt där klämmorna satt men halva håret blev rakt och topparna lockiga x) Sen så fick jag äntligen en plattång xD Men där rök mitt otroligt långa och tjocka hår också :/ Mitt tips är att ha en hårfön som inte blåser varmt utan kallt och använd värmeskyddande spray och när det börjar bli torrt kamma det med fingrarna medan du förnar

JustMySelf
0

Jag tycker föna verkar slita mindre än att platta, även om det också är värmeverktyg.