Loreal prefrence extreme blonde
Jag tänkte komma med ett litet tips :) bestämde mig ganska nyligen att jag ville bli blond. Så efter att jag kikat runt lite på youtube och sett på vilka sett det kunde misslyckas. Så gick jag till affären och köpte den starkaste blekningen jag kunde hitta ( bleker upp till 8 nyanser) Grejen var ju också den att jag redan hade håret färgat mörkbrunt / svart innan så jag var inställd på att mitt hår skulle bli knall oranget… Men det blev det inte ( bara lite) så jag blandade lite blå och lila toning i mitt Balsam så var det löst. Och nu en vecka efter så kan jag knappt känna att det är någon skilnad på mitt hår i kvalite. Så på mig funkade denna blekning riktigt bra tycker jag :) Jag postar bilder på hur det blev här under :) ganska nöjd.
Och efter att jag hade haft i mitt själv blandade Balsam med blå.lila och grön toning i i 1ungefär 15 min ( nu blev ju denna också åt fel håll !)
Så bra du lyckades!:)
Tack ! :) Jo jag tycker också att det blev ganska bra :)
eftersom ditt hår är ganska kort så tar blekningen väldigt fort. håret är ju relativt nytt ( längderna är inte så gamla) och i en bättre kvalité än hår som är längre :) blekning och värme samarbetar bäst tillsammans. så ju längre in till hårbotten det är desto ljusare blir det eftersom huvudet är varmt , och ju längre ut desto kallare (orange , rött ) , man kan jämföra det med en eld tex :) !
Jaha, Fast jag tycker att det oftast är i mitten på hårstrået som det blir mest orange och ljusare i hårbotten och toppar!:)
#5 fast det där korta håret var nog färgat iallafall tre gånger , två "toningar" och en permanent så blev förvånad att jag bara behövde bleka en gång för att få till mitt slut resultat :)
#6 kan bero på hur man färgat det tidigare , har man färgat håret mycket är det över preparerat alltså färg på färg, då bleker det lite ojämnt men vanligtvis blir det ljusare i botten och sen rödare o rödare ut i längderna! men det är vanligt! :)
#5 ja det var ju kanon bra! :) , då "hemmafärger" inte är lika starka som frisörfärgerna , brukar ju oftast bli orange/gula skiftningar med hemmafärger även om man har i det tiden ut :)