Ljusbrunt till mörkblond
Hej, hoppas ni har en fin sommar alla där ute! Jag har nu lagom till midsommar tänkt göra en liten förändring i håret, men kommer inte ha råd med att gå till frissan, men jag har just nu ljusbrunt hår och har haft det väldigt länge och det är alltid kul med en förnyelse eller hur? Därför har jag tänkt att bli mörkblond.
Kan jag göra så att jag köper mood blekmedel, brukar alltid använda det är så himla bra! Sedan köpa vanlig mörkblond färg, eller ska jag man bleka håret två gånger? Min naturliga hårfärg är nämligen mörkblond, och har en hel del utväxt också, kommer bli skönt att inte behöva färga håret eller så ofta när jag mer eller mindre kommer återgå till min naturliga färg :)
Om du ska återgå till din originalfärg så kanske avfärgning är ett bättre alternativ? Jag har själv inte gjort en avfärgning, så har inte mycket att komma med, men jag har läst mycket bra om det här! :)
ljusbrunt och mörkblont är nästan i samma färgnyans. lägg gärna upp en bild hur ditt hår ser ut just nu :) lägger man i en blekning och lägger i en mörkblond färg kan det lätt bli missfärgat gröna nyanser :/ då blekning "tar bort" den röda tonen i håret.