Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 814 ggr
Miirriiaamm
0

Olivolja som inpackning under bm?

Hej! Jag har en fråga. Har nyligen börjat med BM (balsammetoden) undrar då om man kan göra inpackning med olivolja som gör håret så mjukt och lent. Hur ska jag tvätta ur all Olja? Med tanke på att man inte använder schampoo. Vill ju inte gå runt med fettigt och oljigt hår. Tacksam för svar! :)

Scorpio97
0

Olja brukar gå att tvätta ur med ens tvättande Balsam. Men prova dig fram, det funkar inte för alla. Jag exempelvis får inte ur olivolja med bara Balsam, men en mindre mängd rapsolja går bra. Nu kör jag dock med mandelolja och har inga problem med att få ur det med bara Balsam.
Men det finns ju även människor som kan hälla hur mycket olivolja som helst i håret, och utan problem får ur det sen med Balsam

Om man vill kan man ha ägg i hårinpackningen, för ägg är tvättande vilket gör att oljan går ur lättare, men den gör fortfarande nytta. Även kakao och kanel ska funka i hårinpackningar (har provat en gång, och håret blev väldigt mjukt). Alla hår klarar dock inte av allt protein i ägg, mitt blir väldigt frissigt av just ägg.

//Jessie

Miirriiaamm
0

Okej ja jag får väl testa mig fram i så fall:) man kanske ska använda lite mindre Olja för att det inte ska bli jätte fettig. Tack för tipsen:)