Från mörkbrunt till ljusbrunt/mörkblont
Jag får små "ryck" när jag gör något drastiskt med mitt hår, utan att tänka efter. Detta är inget jag kan styra över haha, utan de dyker upp med jämna mellanrum och nu har jag ett nytt på väg känner jag xD
Jag har fått för mig att jag vill gå från mörkbrunt hår till mörkblont, eller kanske mer åt det ljusbruna hållet (vet inte vad jag ska kalla det). http://instagram.com/p/iDDBS7DmWd/ , något sånt här liknande skulle jag vilja ha!
Då är min fråga hur jag ska göra det? Jag vill färga hemma och är medveten om att resultatet kan bli lite hejhopp, men är villig att ta den risken. :)
Jag har läst på en del, vill ju gärna att det ska se okej ut, men jag känner inte att jag blir särskilt mycket klokare xD Har läst mycket positivt om Jane Hellens mood ultrablond. Men hur ljust kommer det bli på mig som har så mörkt hår?
Frågan är alltså hur jag ska göra? Hjälp? haha 😃
Glömde skriva att jag tidigare har färgat håret brunrött och har en utväxt som är lite mörkare än resten av håret. En ganska viktig detalj kanske haha! Men är det avfärgning som gäller först då?
Jag gjorde en huskur som avfärgning och jag vet ärligt talat inte om den hjälpte, men jag körde i alla fall på en lättare blondering efter jag hade använt den. Jag tänkte ta MOODs slingblond, men läste att om man har röda skiftningar i håret så bör man inte använda den, utan istället välja MOODs pärlblond. Så jag köpte 2 paket av Jane hellen MOOD pärlblond 102. Skillnaden blev stor måste jag säga! Bilden till vänster är before och den till höger är after. Jag tycker färgen blev rätt cool, hittills är det inte orange i alla fall, utan bara brunt. :) Senare i veckan ska jag köra samma blondering och sen får vi se hur jag tänker gå vidare!
Andra blekningen och så här ser det ut nu! (bilden till vänster) Nu blev färgen mycket mer jämn! Men kan inte bestämma mig för vad jag ska göra nu. :0 Kommer en guldbrun färg ens bita på håret om jag färgar? :0 jag vill ju ha det guldbrunt, och sen slingor för att få ett djup i håret, men måste jag bleka igen för att sen kunna färga guldbrunt? Hjälp uppskattas :) känner att jag skriver lite med mig själv här hahah xD
Najs! Det mörka verkar släppa bra. Jag har fått precis samma ryck som du och ska faktiskt knata iväg till frisören snart och fixa det sista (förhoppningsvis)! 😃 Har gjort en blekning från kolsvart för ett par månader sedan, nu är håret brunt/mörkbrunt med 4 cm utväxt skiftningar som jag vill få jämnt och ljusare. Ska ha ungefär samma färg som du strävar efter, är mörkblond egentligen men har färgat svart väldigt länge tidigare. ^^ *Hoppas på att inte bli orange*
Ja, det känns som att det kan bli något av detta nu! *håller tummarna* har en till blekning som ljusar upp 3 nyanser istället för 6 här hemma, så jag kör på den och så går jag på känsla sen! ^^ Åh vad roligt! Visa gärna resultatet sen :D Det är så spännande när man får såna här ryck :') vad som helst kan hända haha!
#6 Gud vad roligt! Blev du nöjd då? :D
Gjorde frisören i den ordningen? Alltså slingblekte först och sen la i toningen? Jag försöker ju nå en liknande färg, och är lite osäker på hur jag ska göra. xD Men min mamma har mycket erfarenhet av färgning både hemma och hos frisören, och hon vill slinga först och sen lägga i toningen. Jag har dock ingen aning om det är så man bör göra haha!
#7 Ja jag är nöjd! Även om det kanske inte är jättemycket ljusare så är det stort kliv i rätt riktning! =D
Vi körde först ljusbrun toning på min utväxt, sedan gjorde hon supertunna slingor i hela håret (du vet när de tar en liten tunn bit hår i taget och sicksackar ut tunna slingor, sedan lägger i blekning i ena delen och lägger i ett foliepaket) Bara slingningen tog nog 1,5 h haha :D Därefter sköljde vi ur, la på ännu en ljusbrun toning (7 på ljushetsskalan om du köper i affär) som fick sitta i 10 min för att jämna ut allt lite till. 🙂
Vad snyggt det blev! :D Kul med en förändring också!
Jag är klar med sista färgningen och detta blev resultatet: (Bilderna till vänster) :D Jag är hyfsat nöjd, hade kunnat sluta hur som helst med tanke på att jag körde hemmafärgning! Jag hade nog velat ha det någon nyans ljusare, men är förövrigt nöjd. Riktigt glad över att jag blev av med de fula röda inslagen, samt lyckades få det mörka att släppa! Så det känns rätt bra ändå! ^^
(Ursäkta bilderna, kunde inte hitta några bättre atm) :)
#13 Tack! :D
Trots att ingen har bett om en uppdatering så skriver jag en ändå haha! I april åkte jag till Indien då var jag lika "blond" som på första bilden nedan. (Förlåt för dåliga bilder!) Sen när jag varit i Indien i några dagar så fick jag ett ryck. Haha så himla typiskt mig. Jag gick iallafall o färgade håret hos en frisör där. Himla risky kanske ni tänker nu, men let me stop you right there. Vem vet hur man tar hand om och färgar indiskt hår om inte indier?! Himla bra ju. Så jag gick tillbaks till min mörka färg och för stunden känns det fortfarande super. Resultatet blev väldigt bra måste jag säga, jämt fördelad färg o allt. Sen för ca 2 veckor sen fick jag en ide. Att klippa upp håret igen, har nämligen haft det förut och det har passat väldigt bra. Så samma kväll impulsklippte jag håret. Vilket för övrigt blev asbra! (Har ingen bild atm). Är så trött på att gå till frissan och gå därifrån missnöjd. Då gör jag det hellre själv, blir det dåligt så får jag iallafall skylla mig själv. :D Här är en bild från hur det såg ut innan jag färgade mörkt och en på hur färgen ser ut nu.