Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 1906 ggr
tjohosan
0

frisyrtips tunt hår

hej !Söker frisyrtips! Brukar bara sätta upp håret i en toffs och sen nåla fat håret bak på huvudet. Vore kul att fixa håret så att det blir lite finare !! :) T ex om man ska gå ut en kväll lr liknande.

Har tunt hår och väldigt hög panna och lugg.  Vax mousse och spray kan jag ej använda för det bara kletar ihop håret så att det blir platt och flottigt och hårbotten lyser då igenom . Har slitet hår så uttorkande produkter går bort. 

Söker tips på fina uppsättningar !:) GÄrna lite bohemaktigt och inte stramt! 

Skicka gärna bild lr Länkar till bilder så jag kan kolla

J0554N
0

tupera lätt underhåret så ser det lite tjockare ut :)

Strong people don't put others down, they lift them up. 

tlover
1

#1 Att tupera håret sliter ju däremot fruktansvärt på håret vilket kan leda till tunnare hår om man gör det för ofta (för hårstråna går av)

Edit: min syster använder vetemjöl, kakao el maizena i håret då hon vill ha tjockare hår, jag är däremot inte hundra på hur hon gör.

l'm back

J0554N
0

#2 Beror på vilket sätt du tuperar på, jag läser till frisör och vi lär oss ett sätt som inte alls sliter på håret. till skillnad från "fjortisar" som bara kör fram och tillbaka och öser på med tupering, DET skadar. 

vetemjöl, kakao osv kan man använda som volympulver

Strong people don't put others down, they lift them up. 

tlover
1

#3 att arbeta håret mot "fjällen" (kan inte det korrekta namnet på det) skadar håret, man kan ju tupera mer el mindre skadligt men det skadar håret. På samma sätt som hårsnoddar sliter på håret (även dom utan metall, dom utan metall skadar däremot mindre) eller att sitta mot håret skadar håret.

Så det sliter, däremot kanske inte lika mycket som det gör för "fjortisarna"

l'm back

tjohosan
0

Hur tuperar jag håret utan att slita på det ? :)

Jag har minst hår mitt uppepå huvudet så det är svårt att få till det bra ! Blir mest att det är volym på sidorna då och platt och tunt uppepå , ser tokigt ut

tlover
1

#5 det går inte som sagt.

l'm back