Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 527 ggr
Wilmawe
0

Balsammetoden, verkligen bra?

Hejsan. jag har nyss börjat med Balsammetoden, och jag upplever inte alls någon förbättring i håret. Det har blivit torrare konstigt nog? strävare, stripigare, och känner mig allmänt äcklig i håret. det är inte flottigt med känns smutsigt hela tiden, och har liksom ingen lyster eller glans, och det ser inte fräscht och friskt ut som jag förväntade mig..

jag har långt tunt hår, och använder ett naturellt godkänt Balsam från barnängen, och tresseme som vårdande Balsam. kommer det alltid vara såhär och är det ens värt att fortsätta med denna metod? ;)

tlover
0

hur länge har du hållit på? de flesta har "övergångsproblem" och det kan vara mellan några dagar och ett halvår.

Sen så ska olika fungera med olika produkter.

Sen om det verkligen inte funkar finns det andra nopoo metoder, jag tyckte tex inte om Balsammetoden men för mig funkar WO (water only)

Är det strävt i topparna främst och känns allmänt konstigt kan det vara att du inte fick bort alla beläggningar med sista tvätten schampoot och du kanske måste använda det igen.

Det kan i alla fall vara värt att testa om inget annat funkar.

l'm back

Wony
0

Många, men inte alla, får konstigt hår i början. Jag slapp det, tack och lov, men vet att vissa får härda ut ett tag innan man ser någon förbättring.

När jag gjorde sistastvätten masserade jag hårbotten med det rejält, sedan samma med längderna. Två gånger, för att vara helt säker på att få bort alla beläggningar. 

Sedan är det väldigt viktigt även med balsamet att man masserar ordentligt. Och sköljer ut balsamet väldigt noga. När det känns som att man sköljt klart, ska man helst skölja lite till, är ett riktmärke jag brukar gå efter.

Och olika produkter funkar olika bra på olika personer.

[Teddies matte]
0

Hur länge har du kört BM?

En del får lite konstigt hår i början, andra inte. Håll ut du bara, för det kommer må så mycket bättre sedan och för att inte tala om hur snabbt det brukar kunna börja växa.

Det gäller förstås att man gör på rätt sätt för att det skall fungera, du måste massera och skölja riktigt ordentligt, slarvar man så blir det inte bra. Att hitta rätt tvättbalsam är också viktigt, det kan ta ett tag innan man hittar det som passar just en själv.

MatVeronica
0

för mig funkar Balsammetoden kanon. Tre första veckorna blev det sämre sen har det bara blivit bättre