Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 577 ggr
Thildalulu
2014-06-07 12:25
0

Slitet hår

Jag har blekt mitt hår regelbundet i flera år, är egentligen typ mellanblond men har varit platinumblont ett bra tag. Jag vet ju att det sliter att hålla på å bleka och förr struntade jag nog lite i att va försiktig så jag får skylla mig själv. Men undrar om det finns nåt sätt man kan få det att se 'friskare' ut?

Cederin
2014-06-07 12:44
1

Du kan få håret att se bättre ut med t.ex. produkter innehållande Silikoner, men vill du att håret ska må bra på riktigt och inte bara dölja skadan så rekommenderar jag varmt Balsammetoden!

Medarbetare på Naglar och Hår

[Teddies matte]
2014-06-07 18:05
2

Klipp bort det slitna och börja sedan med någon nopoo-metod;

www.lockig.se

www.nopoo.se

Thildalulu
2014-06-07 19:19
0

#1 Har tänkt lite på Balsammetoden ja ^^ säkert att de inte blir väldigt platt och hängande då? Tänkte på att jag allmänt tycker mitt hår har finare volym om jag tar lite mindre Balsam och mest her på de i topparna.

#2 Men jag vill inte klippa av mej hela håret ;_; Så illa är de inte.

[Teddies matte]
2014-06-07 19:48
1

#3 Inte om du använder ett lätt tvättbalsam.

Du måste klippa bort det slitna, annars kommer håret bara bli ännu värre. Du har knappast slitet och kluvna toppar ända upp till hårbotten.

Thildalulu
2014-06-07 20:36
0

#4 Hela håret är ju slitet så tolkade 'klipp bort det slitna' som hela. Men klart topparna är värre så dom klipper jag ju :)

Cederin
2014-06-07 21:31
0

#3 Man kan aldrig säga säkert hur ens hår reagerar på BM, det vanligaste är att det är en liten övergångsperiod där håret kan kännas lite fetare/annorlunda, men för mig fick håret mer volym efter omställningen! Allt handlar om att hitta rätt Balsam som passar dig och ditt hår :) Den jag använder heter Elvital L'oreal Volume collagen, tynger inte ned alls :)

Medarbetare på Naglar och Hår

tlover
2014-06-08 07:33
2

vill du inte klippa håret rakt av kan du testa "search and destroy" (S&D) då letar man reda på Kluvna hårtoppar (el hår som är kluvna högre upp, som har vita prickar som inte är skräp osv) och klipper av det 1 cm ovanför skadan då kan du behålla längd men bespara håret från att bli mer slitet av dom existerande skadorna.

Är håret väldigt skadat i topparna kan du ju ev topps håret och sen börja med S&D

l'm back