Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2351 ggr
Tokyo
0

Ombré - frisör

Jag är väldigt sugen på att färga ombre i håret, från mörk/mellanbrunt till ljusbrunt till ljusblond färg, ungefär som på denna bilden hade jag tänkt. Jag tycker att det är otroligt snyggt, har funderat på det ganska längre och tror att det skulle bli snyggt.

Nu undrar jag om det bästa alternativet är att gå till frisör? Isåfall får jag vara extra tydlig med att jag vill ha det graderat från mörkt till ljust, och att jag inte vill ha någon skarp kant mellan färgerna. Tror ni att frisören skulle fixa det? Eller skulle jag kunna fixa det själv hemma? Jag har aldrig färgat håret hemma förut what so ever, så att gå till frisör kanske skulle vara säkrast för att få det exakt som jag vill. Grejen är ju att jag inte vet om ombré är något de har erfarenhet av, det kanske blir helt fel om jag går till frisör också.

Om jag nu färgar hos frisör så kommer jag färga utväxten hemma i samma bruna färg när jag känner att det behövs, det borde väl inte vara några problem?

Okej, one more thing, haha. Eftersom blekningen antagligen kommer slita sjukt mycket på håret, har ni någon tips på en bra hårinpackning och hårolja? Gällande hårolja så har jag hört att morroconoil ska vara grymt bra, någon här som testat den? Sedan har jag även läst många reviews om Macadamia's deep repair masque som tydligen också ska vara sjukt fab, synd bara att dessa produkter är så dyra. Det lär svida lite i plånboken, haha. Jag har sedan innan en produkt från Macadamia (deras leave in cream tror jag den heter), and I'm telling you, it smells like heaven.

Tack för hjälpen :) Flytta gärna inlägget om det har hamnat i fel kategori, jag var osäker på om jag skulle välja kategorin färg, hårvård eller tips och råd, eftersom det är lite allt i ett, haha. :3

pinocchio96
0

Följer!
Jag vill också få lite hjälp :)

emeliiiiieee
0

De flesta frisörer har erfarenhet av ombre, be bara att det ska smälta ihop och inte bli en kant, de flesta förstår. Att färga en ombre själv är inte lätt utan man måste verkligen vara noga med just övergångarna vilket är skitsvårt hemma.

Ja, du ska kunna färga utväxten hemma med ungefär samma nyans osv.

Jag använder moroccanoils hårolja light samt deras repair inpackning, superprodukter verkligen! Jag ÄLSKAR dom, dessa har gjort mitt hår starkare osv :)

Tokyo
0

#2 Vad roligt! :) Är produkterna värd pengarna enligt dig?

JossanH
0

Jag har sett bilder på hur en frisör verkligen förstörde ett hår när kunden bad om ombre färgning. Frisören jag gick till fixade till det vedervärdiga resultatet och jag fick se före och efter-bild. Vilket var en helt otrolig förändring. Frisören jag gick till var dock utbildad färgtekniker som är otrolig på vad hon gör. För att förstå hur duktig hon är så har hon kunder som sitter och åker från Sthlm i 2,5-3 timmar för att hon flyttat till en liten ort en bra bit därifrån, men ändå får bokningar av gamla kunder.

Sajtvärd på Iller.ifokus