Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1929 ggr
LinaGun
0

Någon som testat Loreal Paris Casting Creme Gloss?

Jag funderar på att testa, men vill inte skada håret… Någon som vet om det är någon risk att man "förstör" det? Jag vill inte heller att ta ska bli så stor skillnad, skulle bara vilja ljusa upp håret lite. Hur länge håller det?

Jag tänker färgen "loreal paris casting creme gloss 1021" jag har typ mörkblont nu, tror ni det skulle bli lite ljusare eller väääldigt ljust?

DiamondIce
0

Men är inte det en intensivtoning? Kanske är helt fel ute nu, men jag tror inte det går att färga håret 'ljusare' utan att behöva bleka det? 

Om du bara vill ljusa upp håret kanske du kan bleka några slingor istället, det sliter ju inte lika mycket som att bleka/färga hela håret? :)

LinaGun
0

Jo precis, det är det. Jag har läst att det går men det kanske är fel? Jag vill som sagt inte ändra så mycket men jag har ganska ljust hår nu. Jag vill helst tona då det är skonsammast+Vill också kunna göra det hemma..

LinaGun
0

Jag hittade detta:http://www.lyko.se/schwarzkopf/schwarzkopf-blonde annars men jag vill ju inte förstöra håret…+läst om de som lyckats tona håret ljusare men det kanske inte stämmer?

LinaGun
0

Jag funderar också på ett silvershampoo, hur mycket sliter det på håret till skillnad mot det toning/blekning?

Freddy20
0

Jag använde CCC förra veckan, i färg 910 tror jag. Den gjorde mitt hår ljusare, men bara lite. Tillräckligt för att du ska se en förändring men inte så mycket att det kan bli fel ljushet eller att håret förstörs. Jag tror inte det är en intensivtoning, även om den står med där, det är mer en blekning, men en mild sådan. Läste någonstans att den ska hålla runt 30 tvättar om jag inte minns fel, men det stod ej på min förpackning så eventuellt kan det vara permanent. Mitt hår kändes lite sämre/skadat precis efteråt, men efter nästa tvätt med en inpackning så känns det normalt igen, så har inte skadat mitt hår speciellt. Resultatet blev också jämnt och fint, fast fick kanske inte i tillräckligt i bak, men det var mitt fel ;) Jag är jättenöjd och jag tror det är ganska "riskfritt" att prova, om ditt hår ej redan är jätteskört eller så :)

LinaGun
0

Okej, men hur mörkt hade du från början då? Jag tror nog jag testar det då!

Freddy20
0

Jag hade typ mellanblondt, och rötterna var mörkare. Lycka till :)