Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 746 ggr
emeliiiiieee
2014-05-29 08:57
0

Avfärgning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har just nu färgat mitt hår med matrix hårfärg i 3N(3 neutral) alltså svartbrun. Nu vill jag gå mot det blondare hållet, kan jag slänga i en avfärgning utan att det kommer bli orange? Och sedan lägga över en blond/ljusbrun färg?   

Såhär är färgen nu MEN i solljuset ser det mörkbrun ut.

emeliiiiieee
2014-05-29 09:05
0

Har även haft brunt hår innan detta, alltså finns det röda pigment under detta, hur gör jag?!

Cederin
2014-05-29 10:55
1

Colour B4 kan hjälpa om du ska göra det hemma.
Blekning/avfärgning (som basically är samma sak) kommer garanterat att göra håret orange. För mig tog det 8 månader från den färg du har nu till blond, då gjorde jag 3 frisörbesök (slingblekning) + 2 paket colour B4 under den tiden. Jag gick ungefär denhär skalan under processen: svart - mörkbrun, koppar/orange, gulorange, blond. Lila pigment kan behöva tillföras för att få bort varma toner, men det biter inte förräns håret är väldigt ljust.

Anledningen till varför det tog sån lång tid är för att håret skulle få vila mellan varven, vilket är viktigt om du vill behålla hårkvaliten. Att gå från mörk till blond är en jobbig process som kan kräva både tålamod och tid!

Medarbetare på Naglar och Hår

emeliiiiieee
2014-05-29 15:03
0

Köpte med en loreal maximum och en blekning, vet dock inte vilken jag ska använda så gjorde ett test på hårtestar på mitt hår, färgen vart inte orange men mer åt det bruna hållet på bägge, fint vart det i alla fall, så får se om jag försökr mig på att bleka

Cederin
2014-05-29 20:40
0

#3 Så bra att slingtestet blev fint, lycka till med blekningen :)
Det orangea kommer oftast när man passerat den "bruna" skalan, eftersom blekning tar bort pigment och de röda pigmenten är de mest envisa så blir det ofta det som är kvar = orange :)

Medarbetare på Naglar och Hår