Blondering
Jag har mellan blont hår med många små ljus blonda slingor. Jag skulle vilja ljusa upp hela håret en aning och funderar då på att använda loreal casting creme gloss 910, 1010 eller 1021 dessa är vad jag förstått relativt milda blekingar då dom ingår i loreals intensiv tonings serie (dock är ju detta permanena Färger eftesom de bleker). Den ska ljusta upp 1,5 - 2 steg vilket jag tyckte lät lagom.
Det jag undrar är, hur stor skillnad är det mellan 910, 1010 och 1021? Är mest inne på 1010, sliter dessa lika mycket eller är det olika?
Visst bör dessa blekningar som bara ljusar upp 1,5 – 2 steg vara mildare än de blekningar som bleker tex 5 – 7 nyanser?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag använde 910 och det blev jättefint :) Lite ljusare blev det allt, men ingen drastisk skillnad. Personligen tycker jag inte det slet något på mitt hår… Hade i den för jag färgade håret från rött till blond och ville bli av med orangea toner. :)
#1 Okej, jag vill ju mest få en lite ljusare ton så då räcker nog 1010 i alla fall. :)
Undrar fortfarande om dessa blekningar/"intensiv toningar" är snällare mot håret än vanliga blekningar som bleker ca 5-7 nyanser?
Jag använde 910 idag och tycker inte den var särskilt skadande på håret, så det känns som det kan stämma (men jag kan inte lova att det är så). Mitt hår känns mjukare nu efteråt och den gjorde iallafall ingen märkbar skada på mitt hår.