Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 912 ggr
Praefatio
0

Tillföra proteiner, BM

Hur gör man för att tillföra proteiner i håret när man tvättar enligt Balsammetoden?

Scorpio97
0

Finns Balsam och hårinpackningar med protein i. Annars kan man göra egen hårinpackning med ägg

//Jessie

Praefatio
0

Kan håret tillgodose sig animaliska proteiner från ägg?

Scorpio97
0

Jag har i alla fall sett flera som rekommenderat ägg för hår som behöver protein.

Mitt hår gillar inte protein, och blev väldigt konstigt när jag hade ägg i inpackningen en gång, så något måste den ju ha tagit upp i alla fall

//Jessie

Praefatio
0

Ska prova, tack för tipset! :)

mikkan01
0

Finns mängder med Balsam och inpackningar som innehåller proteiner men självklart kan man använda ägg, (honung har lite proteiner i sig också). Bara för att håret kanske inte gillar just ägg så finns det andra proteiner som keratin, silkesprotein, veteprotein etc. att testa. :)

~mikkan

Praefatio
0

#5 Vill du ge tips på Balsam och inpackningar med protein? Jag har noll koll så det vore jätteskönt med någonstans att börja! :)

mikkan01
0

#6 Absolut! Bästa inpackningen tycker jag själv är elvital nutri gloss.
Brukar använda naturelles Balsam till tvättbalsam, de är rätt lätta och samtliga innehåller veteproteiner. PHC har några Balsam med keratin, tror den ena har något med volym och den andra ska reparera håret…har en grön flaska hemma som jag använder. Mina favoritbalsam är nog från naked hair rescue som man hittar på apoteket, det med shea butter… har inte köpt det på länge men det borde finnas kvar.

Silkesprotein brukar vara snällast mot håret och lättast för håret att ta in, det kan man köpa flytande och ha i sin egna inpackning om man vill. Många kan få problem med proteiner då håret inte kan ta upp proteinerna och istället lägger sig som en hinna över hårstrået och därför känns håret stelt. Sen brukar proteiner gilla att man tvättar håret i kallt vatten 😉

~mikkan