Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1320 ggr
Trixter
0

Hur ska jag bli mörkblond?

Jag har blekt mitt hår, resultatet blev ljust gult och ljust orange.. Som väntat. Mitt mål är att bli mörkblond, en nr 7 på ljushetsskalan. Hur kommer jag dit i det här läget? Måste jag förpigmentera håret på nåt sätt och med vad isåfall? Det känns som att mitt hår är tillräckligt ljust nu för att sätta i en lite mörkare färg även om jag är medveten om att den nya färgen inte kommer bli helt jämn. Hjälp mig med tips och råd :)

[WickedAlly]
0

Har gjort samma sak, blekte så att det blev orange och vitt. Lade sedan i en askblond för det tar bort det mesta av det orangea/gula. Och det blir ju lite åt det mörkblonda hållet dessutom :) 

Pratade med min frisör om det efteråt och hon tyckte att det var ett smart sätt, så det kändes ju bra :)

Trixter
0

Kommer du ihåg vilken askblond du använde? Var det en ljus eller en mörkare ask? Jag har nämligen en ljus askblond hemma, 8.1 från Loreal, men jag är rädd att den är för ljus för att göra någon skillnad.

Cederin
0

#2 Kör hellre en för ljus än för mörk för att vara på säkra sidan :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[pusselbit]
0

körde med askblond så nu kan jag visa mig ute! använde en ljus askblond från mood :)!