Ta bort?
Vilket är ert favoritsätt att ta bort hår på? (ben, under armar och sådant) Och varför föredrar ni det?
Medarbetare på Skor iFokus
Rakhyvel 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Rakar: billigt, enkelt, smärtfritt (oftast 😛)
Fast det blir bättre resultat med vax. Har aldrig vågat prova epilator ^^
Till benen tycker jag epilering är det bästa alternativet, till resten använder jag rakhyvel. Har testat att epilera i armhålan en gång, det gjorde ont (vilket det inte gör på benen) och det blödde lite. Då jag har problem med inåtväxande hårstrån i armhålan vågar jag inget annat är rakhyvel.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vaxar hela kroppen. Tycker det är bra för det blir ett långvarit resultat.
Rakhyvel, men skulle aldrig använda billiga engångsrakhyvlar. 😛
Ögonbrynen vaxar jag, resterande använder jag rakhyvel till.
#3 det gör visst nt att epilera benen, i alla fall för mig (fick testa min systers epilator, huvvaligen säger jag bara)
vaxa gör också för ont så jag rakar förutom ögonbryna där noppar jag.
Jag tror det är det att jag har ganska grova hårstrån och många som gör att allt annat än rakning gör för ont (mina ben ser ut som karlaben just nu eftersom det fortfarande är vinter och då ids jag inte raka dom men)
l'm back
Ja just ja, till ögonbrynen har jag depends rakknivar. Oftast bryr jag mig inte och jag orkar inte noppa varje gång det faller mig in att fixa till ögonbrynen :P
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vaxar allt, billigast och håller håret borta längst tid 😉 visst gör det ont på sina ställen men det är helt klart värt det.
~mikkan
Rakning till alla ställen. Har testat att både vaxa och epilera benen och det är skönt att man inte behöver göra det så ofta, men jag gillar inte att man måste "spara ut" lite innan man kan göra det så det blir oftast rakning.
Ögonbrynen trådar jag. Övriga områden rakas.
Går du till salong då? Och hur känns det?
Armhållorna: Epilator 1gång/vecka (tar bara ett par minuter så är allt borta, o man sliper kliande stubb inom 30sec som jag får med rakning) 😃
Ögonbryn: Pincett efter behov
Ben: Vax var tredje vecka, har dock väldigt tunna hårstrån på benen som gärna hellre går av med vax/epilator men men, bättre än hyvel iallafall
Alltid Oavsett
#12 Nix, gör det själv. Och det känns betydligt mindre än att ta med pincett, plus att det går fortare. :)
Är det svårt att göra själv?
#15 Nej, det är inte alls svårt tycker jag. Första gången jag provade var en wow-upplevelse, att det kan vara så enkelt att rensa bort hår vid ögonbrynen! Jag har så väldigt ljusa ögonbryn att jag annars lätt missar strån när jag tar med pincett, måste liksom ha ljuset får exakt rätt håll för att kunna se stråna. Då blev det väldigt mycket lättare att använda tråd. Jag tittade bara på ett par videor på youtube innan jag provade själv, och det var enklare än jag först trott.
tycker bäst om vax hittills men blir att jag rakar, ögonbrynen noppas :)