Färga håret?
Hej jag är väldigt ny här.
Jag vill färga mitt hår men jag vet inte hur jag ska göra så jag skulle vilja ha lite tips på hur jag ska göra.
Jag skulle vilja ha det blått/lila/rosa.
Tacksam för svar!
Åhh NINJA 
Jag kan ju berätta hur jag gör :) Först planerar jag jättenoga hur jag ska färga: vilka Färger jag vill ha och i vilken del av håret varje färg ska vara. Sen beställer jag Färger från
(Det finns svenska sidor också att beställa från, men tycker den här sidan har bra utbud och bra priser)
När jag har Färger går jag till frisör för att bleka mitt hår. Man kan bleka själv hemma, men för mig känns det tryggare att bleka hos frissan. Blekningen blir jämnare då + att risken blir mindre att man helt förstör sitt hår.
Färgning gör jag hemma. Jag färgar min lugg själv för den är lätt att komma åt , men resten av håret hjälper mamma mig med. Det är ju lättare för någon annan att komma åt bakhuvudet än det är för en själv ;)
Kom ihåg att noga dela in håret i olika sektioner innan du börjar färga också. Den del som ska vara blå ska vara i en tofs, den lila delen i en tofs och den rosa i en tofs osv. Det blir mycket lättare om man har en struktur än om man bara börjar smeta på färg lite hur som helst.
Det är så jag gör och jag har just nu fem Färger haha. 😃
Edit: om du har långt hår kan det vara bra att investera i en massa hårklämmor (både stora och små). De är jättebra för att hålla olika hårsektioner från varandra.
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Tack för svaret men jag har några frågor. Hur mycket är det i färgerna? Är det smet eller spray?Är det permanent eller går det att tvätta bort?
Åhh NINJA 
#2 Det beror på vilket märke du väljer. En special effects - flaska t.ex. innehåller ungefär lika mycket som två directions-burkar (men kostar dubbelt så mycket) så hur mycket som finns i varje burk/ flaska kan jag inte direkt svara på…För mig som har väldigt långt(ner till midjan) och dessutom tjockt hår brukar en special effects- flaska räcka ungefär tre färgningar dock. Kolla på sidan jag länkade, där står en del.
Färgerna har typ samma konsistens som Balsam (och är typ som Balsam också eftersom de inte sliter på håret utan snarare vårdar :) ) och nej de är inte permanenta. De "ska" sitta i typ 6 tvättar, men grejen är att olika pigment sitter olika bra på olika hår.
Min frisör säger att de Färger som brukar sitta sämst är Färger med blåa pigment (blått, lila, etc) medan Färger med röda pigment brukar sitta i längst. I mitt hår är det dock precis tvärt om. Lila och blått sitter som berget och går knappt ens bleka bort medan rött/orange etc knappt fastnar på mitt hår alls… Hur lång tid de Färger du använder håller beror helt enkelt på ditt hår. Det är omöjligt att veta i förväg.
#3 Om du hade väldigt mycket Balsam kan det vara anledningen att det försvann så fort , ja. Balsam gör så att håret inte tar upp pigmenten så bra nämligen. Annars kan det vara så att rosa helt enkelt är en sån färg som inte fastnar på ditt hår :)
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
#5 haha, ja det är hon. Hade aldrig kunnat hålla på såhär med mitt hår utan hennes hjälp.
Tack för alla svaren!!!😃
Åhh NINJA