Rött hår med HiColor Highlights!
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg här på hår :-)
Efter att ha använt varenda röda hårfärg som finns att köpa i vårat avlånga land bestämde jag mig för att kika på youtube och se om det fanns något mirakelsätt att få riktigt rött hår på.
hittade denna video och blev tvungen att prova: https://www.youtube.com/watch?v=GtS3WMJJvYs
Köpte hårfärgen (länk till ebay här) och developern (länk) och igår provade jag!
Som ni ser på min bifogade bild blev resultatet riktigt bra och jag är supernöjd! Innan jag färgade hade jag ett urtvättat, tråkigt rött (typ brunt…) hår.
Så - till mina funderingar. Är det någon annan som har använt sig av dessa produkter? Vet någon om de finns att köpa i Sverige någonstans? Om ni kikar på länkarna så ser ni att produkterna är rätt billiga men frakten är rätt dyr… Går iväg i pengar om man har mycket och tjockt hår som jag :p
OCH - tycker ni inte vi borde ha möjlighet att köpa färg såhär i sverige? Man kan välja hur mycket man vill slita på håret (med olika styrkor på developern/"utvecklingsemulsionen") och blanda med den färg man vill ha och blanda olika Färger för att få den nyans man vill ha. Det kanske redan går? Jag är inte inne på hårsalonger så ofta då jag kör No poo sedan flera år (dock inte håret just nu då…) så jag har ingen vidare koll.
Tack på förhand! :-)
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Vilken fin färg:)