Vita hårstrån?
Hej!
Är en tjej på 21 år som har flera vita hårstrån!
Jag märkte det när jag var 18, att jag har massa kritvita hårstrån i håret, undrar vad detta kan bero på?
Tycker det är ganska coolt ändå :)
Någon sa att det kunde bero på stress?
Någon som vet vad det kan komma av? eller om jag helt enkelt blir gråhårig i ung ålder? :P
När man frågar unga om detta (jag har gjort det på ett annat forum tex) så är det många som har några gråa hårstrån.
Det verkar däremot oftast ta ett tag innan man får fler men det finns dom som är helt vithårig vid 25 men det är ovanligt.
Oftast kan man kolla med ens föräldrar hur snabbt dom fick vita hårstrån.
Jag har tex ärvt det från min pappa ( in mamma är 53 och har knappt några gråa hår), jag hittade mina första då jag var 25 kanske men dom var så långa att jag haft dom sen jag var 23 minst.
l'm back
Min mamma fick vita hårstrån vid 17.18 års åldern och min bror likaså, Kan det vara genetiskt? Tycker det skulle vara jättehäftigt att få större delen av håret vitt :P
Då jag är väldigt mörkbrun naturligt så tyckte jag det var skumt när jag fick vita hårstrån, inte gråa utan vita, :)
#2 jo vad ag förstår så är det vanligtvis genetiskt även om det kan finnas andra anledningar (men alla blir ju grå el vithåriga bara man lever länge nog så det är nog ovanligt att det är nån sjukdom el liknande bakom)
Mina är också vad jag ser vita (har mörkbrunt hår annars) men jag gissar att det kommer i slutändan vara en blandning av vita och grå, så var det för alla utom farfar vad jag minns.
l'm back