Lätt olja till hud och hår?
Jag kör på Balsammetoden till mitt hår, och skulle vilja ha tips på Olja eller oljeblandningar som är ganska lätta. Raps- och olivolja som jag provat har varit alldeles för feta, och gjort att mitt hår sett fett ut i flera dagar efteråt, trots att jag försökt tvätta ur med ordentligt med Balsam. Så jag vill bara ha en lätt Olja jag kan använda då och då för lite extra återfuktning (:
Helst ska oljan även gå att använda på kroppen och i ansiktet, men det är inget krav. Jag brukar beställa från bodystore, så det är en fördel om det finns där. Annars på typ apoteket, kicks, hm eller liknande. Helst inte alltför dyrt.
Någon som vet om det finns någon kam i trä på bodystore förresten? Har letat, men jag hittade ingen.
//Jessie
Kokosolja, ca 30-35 kr på en välsorterad mataffär. Inte den lättaste oljan, men den är väldigt bra! Mandelolja, arganolja, jojobaolja, avokadoolja är andra lite lättare oljor man kan pröva sig fram med!
Finns en del trådar på skönhetsrecept.ifokus om olika oljor skulle jag tro. :)
Ska kolla därinne (:
Vet du om det finns kokosolja utan doft? Har nämligen lite svårt för kokoslukten.
//Jessie
Okej, det var lite synd. Jag ogillar tyvärr kokos, både smaken och lukten.. Men jag får köpa en liten burk (?) och prova då, kanske inte är så farligt (:
//Jessie
Det finns visst doft- och smaklös kokosolja, fråga på hälsokosten bara :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Dyrare än Kung Markattas som är den vanligaste.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg