Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 1072 ggr
[Konstig]
1

Hur ofta toppa/klippa håret?

Hur ofta toppar/klipper du ditt hår? eller kanske aldrig? :) och varför gör du det?(om du klipper/toppar)

Scorpio97
1

Jag toppar mitt hår två-tre gånger om året, när det börjar bli slitet.

//Jessie

[Rhodugune]
2

De senaste åren har jag toppat det ungefär en gång om året, sen sitter jag och letar upp kluvna hårtrån och klipper av dem en och en, kallas Search&Destroy:S&D.

Nu ska jag se om jag kan slippa att toppa det alls om jag börjar att köra S&D lite mer regelbundet, ett litet hår experiment. :)

Mitt hår växer inte särskillt snabbt och jag försöker att öka på längden jag får på ett år.

Annars ser jag till att ha det uppsatt på dagen och i fläta på natten för att hindra dagligt slitage, drar ut på antal tvättar osv allt för ta hand om det så skonsamt som möjligt.

mikkan01
0

Toppar en gång om året och annars kör jag S&D när jag ser slitna hårstrån. Toppar gör jag oftast för att få håret i samma längd bara..

~mikkan

tlover
0

Jag har slutat toppa håret (senaste gången var i mars 2013) Före det toppade jag håret ungefär 1 gång/året.

Jag kör S&D istället förutom att vara snäll mot håret såklart.

l'm back

[Teddies matte]
1

Blir nog väldigt sällan, kör S&D mellan varven. Toppar håret gör jag kanske 1 gång per år.

TatsuOni
0

Just nu ligger det på ca tre gånger om året. Det är bara för att få bort det hår som varit blekt. Däremellan kör jag på S&D.

När allt det blekta är borta så kommer jag att toppa det mer sällan (kanske en gång om året) och troligen bara av anledningen att hålla det mer jämt och tjockt i topparna. Håller på att spara ut håret så jag vill inte klippa det för ofta😛 Som tur är så växer det snabbt och slits inte så mycket längre då jag är snäll mot håret^^

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Oceansoul]
0

Hmm senast jag klippte mig var oktober 2013 innan dess hade jag inte klippt mig på tre år, om man bortser från luggen. Jag hade inga som helst problem med hur mitt hår såg ut eftersom att jag skötte om det och gärna vill behålla mitt långa svall. Dessutom är det inte super lockande som fattig student att gå till frisören,