Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2501 ggr
SmeN
0

Silica eller Biotin?

Jag försöker växa ut mitt hår och tänkte köpa antingen Silica eller Biotin och undrar om någon har provat något av dem och isåfall vad ni har fått för resultat. Jag har hört bra saker om båda och har därför lite svårt att bestämma mig :) Tack!

natha-mjau
0

silicea original har funkat bäst för mig

agneshak
0

Har bara använt silica+ och det funkar superbra!!

SmeN
0

Vad är skillnaden mellan orginal och plus? :)

agneshak
0

#3 Ingen aning! Men den ena heter väl Silicea Original och den andra heter väl Silica Plus, så skulle tro att det bara är olika märken.

Kaninhopp
0

Kan verkligen rekommendera Silicea i alla fall. Klippte av håret precis ovanför axlarna för ca ett år sen då mitt hår var hur slitet som helst. Tog inte alls hand om det för några år sen och plattade det varje dag (skäms över hur mycket mitt stackars hår fick stå ut med) Nu försöker jag spara ut håret till den längden jag hade för några år sen när mitt hår var långt och fint :) 

Har ätit Silicea snart ett år och håret växer snabbare och blir tjockare. Plus att naglarna växer som ogräs. Har ätit kapslarna ett tag men har gått över på Gel nu. Kapslarna innehåller fyllnadsmedel så vill man slippa det skulle jag satsa på Gel.

Äter även B vitamin tabletter som innehåller bland annat Biotin. 

Men skulle utöver Silicea satsa på att få i sig vitaminer och näring naturligt. Avokado och nötter ska vara bra för kropp och hår. Mycket protein också, ägg, kött och bönor.